Softwarereeks voorziet in nieuwe mogelijkheden voor Exchange

Compaq verbetert mogelijkheden voor berichtenverkeer met nieuwe software voor Microsoft Exchange

Gouda, 17 maart 1999 - Compaq Computer Corporation heeft vandaag een nieuwe, op standaards gebaseerde reeks van softwareoplossingen geïntroduceerd, die de mogelijkheden van Microsoft Exchange aanzienlijk uitbreiden. De Enterprise Suite for Microsoft Exchange bestaat uit vier componenten en voorziet in de grote en snel groeiende behoefte aan een geïntegreerde oplossing voor ondernemingsbreed berichtenverkeer en samenwerking. Dankzij de uitgebreide ervaring van Compaq in het ontwikkelen van oplossingen voor berichtenverkeer, kunnen miljoenen eindgebruikers profiteren van een aanzienlijk verbeterde functionaliteit. Van alle Microsoft Exchange-oplossingen draait momenteel 77 procent op Compaq servers.

De vier nieuwe, los verkrijgbare Exchange-componenten zijn:
1. Enterprise Vault - reduceert de overbelasting van het mailsysteem door oudere berichten te archiveren;

2. Correspondence Manager - zorgt voor het distribueren van informatie;
3. Work Expeditor - biedt werkgroepfunctionaliteit en faciliteiten voor documentbeheer;

4. Approval Expeditor - voorziet in functies voor workflow en accordering.

Archivering en retrieval
De eerste van de vier componenten, Compaq Enterprise Vault, biedt een gecentraliseerde, goed beheersbare opslagplaats voor het archiveren en terughalen van oudere e-mail berichten. Het archiveren van berichten met Compaq Enterprise Vault ontlast de systemen van eindgebruikers, verhoogt de beschikbaarheid van Exchange-servers en maakt het gebruik van opslagsystemen efficiënter. Compaq Enterprise Vault stelt IT-managers in verschillende sectoren, met name financiële instellingen, in staat om te voldoen aan de volgens de wet verplichte bewaringstermijnen voor documenten. IT-managers kunnen zelf hun archiveringsbeleid opstellen, de locatie van de informatie bepalen en de toegangscriteria vaststellen. Eindgebruikers behouden de mogelijkheid om gemakkelijk gearchiveerde berichten op te zoeken en deze met behulp van een 'winkelwagentje' terug te halen.

Informatiedistributie
Compaq Correspondence Manager zorgt ervoor om informatie binnen een organisatie efficiënter te distribueren. Bij het verzenden van berichten kan de gebruiker vertrouwelijke informatie richten aan een geselecteerde groep werknemers of klanten. Correspondence Manager creëert automatisch distributielijsten aan de hand van de opgegeven criteria. Ontvangers kunnen bepalen welke gegevens zij ontvangen door zich te abonneren op de gewenste informatie. Met behulp van Correspondence Manager kunnen beheerders grootschalige mailings beheren om bottlenecks te voorkomen, distributielijsten bij te houden en formele bedrijfsarchieven samen te stellen.

Werkgroepfunctionaliteit en documentbeheer
Met behulp van Compaq Work Expeditor kunnen organisaties hun deadlines beter nakomen door automatisch beheer van werkprocessen en documenten. Compaq Work Expeditor creëert een goed beheersbare omgeving voor onderlinge samenwerking, via identificatie van teamleden, procedures voor dataintegriteit en het volgen van documenten, criteria voor gelijktijdige en gedeelde toegang tot documenten, flexibele beveiliging en document-management functies. Dit betreft ondermeer versiebeheer, teamroutering en statusinformatie.

Work Expeditor kan verregaand worden aangepast. Iedere projectfolder kan uniek zijn. Work Expeditor kan een vaste volgorde van actiepunten, deadlines en reminders instellen. Het stelt ontwikkelaars in staat om zowel eenvoudige als complexe bedrijfsprocessen te ondersteunen met behulp van op objecten gebaseerde ontwikkeltools. Work Expeditor kan met behulp van de standaard Microsoft ontwikkeltools, geïntegreerd worden met andere applicaties.

Workflow en goedkeuringen
Compaq Approval Editor zorgt voor een verbetering van de operationele efficiency door de routering van formulieren en accorderingen te automatiseren. Het zorgt voor de automatische afhandeling van bedrijfsprocessen die nu nog veelal via papieren documenten worden afgehandeld, zoals urenlijsten, inkooporders en onkostenrekeningen. Het kan tevens een formele procescontrole toepassen op activiteiten die veelal via e-mail worden afgehandeld, zoals aanvragen voor een e-mail account, netwerkadressen, verhuizingen en documenten. Met de sjabloongereedschappen van Approval Editor kunnen zakelijke analisten - zonder enige programmeerervaring - een grafische weergave van een bedrijfsproces samenstellen. Deze kan vervolgens logboekbestanden en gegevenshistories bijhouden. Aan de hand van deze gegevens kunnen vervolgens inefficiënte procedures worden opgespoord en aangepast, waarmee een organisatie zowel tijd als geld kan besparen.

Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, server-systemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op https://www.compaq.nl.

Achtergrondinformatie: Compaq Computer B.V., Ingrid Martens, Marketing Communications Manager, tel.nr. 030 - 283 2565

Deel: ' Softwarereeks voorziet in nieuwe mogelijkheden voor Exchange '