SP

SP start provinciale verkiezingscampagne

persbericht

Rotterdam, 16 februari 1999.

SP START PROVINCIALE VERKIEZINGSCAMPAGNE

Woensdag 17 februari start in het Utrechtse Jacobitheater de provinciale verkiezingscampagne van de SP. Na de groei bij de Kamerverkiezingen van 2 naar 5 zetels verwacht de SP het aantal provinciale zetels fors uit te breiden en daarmee ook de SP-fractie in de Eerste Kamer. Bij de start in Utrecht zijn o.a. aanwezig het Utrechtse Statenlid Paulus Jansen, SP-fractievoorzitter in de Tweede Kamer Jan Marijnissen en aspirant-Eerste Kamerlid Driek van Vugt. De verkiezingsbijeenkomst wordt verder opluisterd met videocolumns van Carrie en Dolf Jansen en muziek van de 4-Tuoze Matrozen.

Paulus Jansen, Statenlid en lijsttrekker in de provincie Utrecht, gaat in op de prioriteiten van zijn partij in de komende jaren op provinciaal niveau en reageert op vragen van bezoekers. Jan Marijnissen neemt de nationale effecten van de provinciale verkiezingen onder de loep. Speciale gast is Frans Moor, oud-Tweede Kamerlid voor de PvdA en nu, samen met zijn toenmalige Kamer-collega Piet de Visser, initiatiefnemer tot de actie Handen af van de WAO, waarvoor woensdagmiddag in perscentrum Nieuwspoort het officiële startsein gegeven wordt. Aspirant-senator Driek van Vugt licht toe wat een 19-jarige politicologiestudent verwacht van de Eerste Kamer.

De verkiezingsbijeenkomst wordt muzikaal opgeluisterd door de 4-Tuoze Matrozen en verder opgefleurd door videocolumns van Carrie en Dolf Jansen.
Verder beleven de SP-tv-verkiezingscommercials woensdagavond hun première. De spots zijn gebaseerd op een idee van tekenaar Len Munnik die ook de SP-verkiezingsposters ontworpen heeft.

De verkiezingsbijeenkomst begint woensdagavond om 19.45 uur. Plaats: Jacobitheater, St. Jacobsstraat 12, Utrecht

Voor interview- en andere afspraken kunt u contact opnemen met Tiny Kox 010 2435548 /

06 51329760 of Paul Peters, 010 2435554 / 06 53715535

16 feb 99 13:10