NET5

Persberichten 'Sparks': comedy over zwart advocatenkantoor in L.A.

'Sparks' woensdag 2 juni, tussen 23.30 en 00.00 uur bij NET 5.

Rivaliteit tussen familieleden komt in beste gezinnen voor; zo ook binnen het familiebedrijf Sparks, Sparks en Sparks, een zwart advocatenkantoor in de binnenstad van Los Angeles. Onder het toeziend oog van patriarch Alonzo Sparks testen Maxey en Greg Sparks de grenzen der broederliefde af in de comedy `Sparks'. Deze hilarische Amerikaanse sitcom is vanaf woensdag 2 juni te zien bij NET 5.

De gladde Maxey Sparks en zijn serieuze broer Greg hebben werkelijk niets gemeen, behalve hun toewijding aan het familiebedrijf en hun verlangen het hart van de nieuwe partner te winnen. Deze kersverse compagnon bij het advocatenbureau is de mooie, van de gerenommeerde Stanford Universiteit afkomstige Wilma Cuthbert.

De twee broers zijn even verschillend in de benadering van de advocatuur als in hun aanpak in de liefde. De goed geklede vrouwenjager Maxey ronselt cliënten voor een snel honorarium, terwijl de rechtlijnige Greg de beste tradities van de juridische wereld probeert hoog te houden. Vader Alonzo, die het advocatenkantoor jaren geleden oprichtte, houdt toezicht op de precaire vrede tussen de twee broers.

De cast wordt compleet gemaakt door La Mar Hicks en Darice Mayberry, respectievelijk de kantoorassistent en de kantoormanager. La Mar is geestig en probeert in alle opzichten op zijn baas Maxey te lijken, terwijl Darice constant de verantwoordelijkheden van haar baan probeert te combineren met de zware taak van het toezicht houden op La Mar.

`Sparks' wordt gemaakt door Ed. Weinberger, die zijn sporen verdiende met alom geroemde series als `Taxi', `Phyllis' en `;Dear John'. Weinberger heeft een totaal van dertien Emmy's op zijn naam gebracht. De rol van Alonzo Sparks wordt vertolkt door James Avery, met name bekend van `The Fresh Prince of Bel Air, waarin hij het karakter van rechter Philip Banks neerzette, tevens was hij te zien in produkties als `Murder One', `L.A. Law' en `Hill Street Blues'. Robin Givens, (`Courthouse', `Head of the Class' en de films `Boomerang, Blankman en A Rage in Harlem') geeft gestalte aan de mooie Wilma Cuthbert. Miguel A. Nunez (`Babylon 5, `Martin', Fresh Prince of Bel Air') speelt de rol van Maxey Sparks. Zijn broer Greg Sparks wordt vertolkt door Terrence Howard (`The Cosby Show', `Law And Order', filmrollen in `Mr. Holland's Opus, `Sunset Park' en `Dead Presidents). Kim Whitley speelt Darice Mayberry en Arif Kinchen La Mar Hicks.

Deel: ' 'Sparks' comedy over zwart advocatenkantoor bij NET5 '