Zandvoort, 25 mei 1999

Kunstenaarscollectief BKZ profileert zich

Tijdens de "Nacht van Zandvoort", een festiviteit op het binnencircuit van Zandvoort, zijn leden van het kunstenaarscollectief B eeldende K unstenaars Z andvoort aanwezig met een speciale expositie van hun werk. Ook zullen enkele van hun schilderijen geveild worden. Dit evenement wordt gehouden op vrijdag 4 juni en begint om 17.00 uur.

Op zaterdag 5 juni tijdens het winkelierfeest in het centrum van Bloemendaal zullen BKZ-leden laten zien op welke manier zij te werk gaan in hun atelier. Met penseel en palet maken zij een schilderij en bieden hun reeds voltooide schilderijen, beeldhouwwerken en ander ruimtelijke werkstukken te koop aan.

Op zondag 6 juni nemen BKZ-leden samen met honderden schilders deel aan een al vele jaren terugkerend schildersevenement in de buurt van de Zeedijk in Amsterdams centrum. De Amsterdammer Piet van Rees, uitbater/eigenaar van café "De Meester" op de Zeedijk, organiseerde onder meer tekendagen die vele bezoekers trokken naar de tot voor kort zo verguisde Zeedijk. Een speciale Stichting zet dit evenement, dat veel internationale schilders en bezoekers trekt, ieder jaar voort.

Inlichtingen:
Ton Timmermans