PERSBERICHT

Spectaculaire omzetgroei topjobs.net plc

Amsterdam, 11 februari 2000
Topjobs.net plc, NASDAQ-genoteerd (TJOB) en in Nederland opererend onder de naam TopCarrières op het Net, maakte deze week de resultaten van het laatste kwartaal van 1999 bekend. De NASDAQ-website meldt dat de internationale recruitment site het afgelopen kwartaal een explosieve groei heeft doorgemaakt.

De omzet steeg in het laatste kwartaal van 1999 met 231 % ten opzichte van dezelfde periode in 1998, van $720.030 naar $2.381.385. Dat er uiteindelijk toch met een netto verlies werd afgesloten wordt met name veroorzaakt door de afschrijving van goodwill en operationele kosten vanwege het afstoten van activiteiten in de Verenigde Staten. Deze kosten bedroegen in totaal ruim $
2.000.000 en zijn volledig in dit kwartaal geboekt. Daarnaast zijn er aanzienlijke kosten gemaakt bij het opstarten van nieuwe dochterondernemingen in Zweden, Noorwegen en Nederland.

Ruim 2 miljoen bezoekers wisten de weg te vinden naar de website, wat een groei van 379 % inhoudt in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. Het aantal mensen dat zich liet registreren is zelfs met 593 % gestegen tot bijna 450.000 wereldwijd.

Ook de prognoses voor het eerste kwartaal van 2000 zijn rooskleurig: alleen al in januari bezochten 1,5 miljoen bezoekers de internationale website. Topjobs.net plc verwacht haar activiteiten in Europa in het jaar 2000 aanzienlijk uit te breiden. De drie nieuwe landen die in het laatste kwartaal van 1999 zijn gestart en de samenwerkingsovereenkomst die topjobs.net plc heeft getekend met AOL Europe zijn hiervan een veelbelovende voorzet.

Over TopCarrières op het Net:
TopCarrières op het Net maakt deel uit van de Top Jobs on the Net-groep, met vestigingen in Groot-Brittannië, Ierland, Zwitserland, Polen, Australië, Thailand, Zweden, Nederland en Noorwegen. De groeistrategie van het concern is gericht op het vergroten van het marktaandeel in de bestaande landen en uitbreiding naar andere Europese landen.

Bij TopCarrières op het Net wordt op basis van de wervingsfrequentie en marketingdoelstellingen van de klant een dienstenpakket op maat samengesteld. Dit pakket biedt bedrijven en organisaties de mogelijkheid om, naast het plaatsen van vacatures, zich ook op de website als goede werkgever te presenteren middels kwalitatieve "employer branding". Daarnaast biedt TopCarrières een uitgebreide Customer Service door samen met de klant op basis van de actuele status steeds de meest effectieve wervingsaanpak of wervingsstrategie in te zetten. Op deze wijze is TopCarrières op het Net een waardevolle partner voor arbeidscommunicatie via Internet. De onderneming richt zich vooral op bedrijven die op regelmatige basis behoefte hebben aan hoger opgeleide medewerkers.

Deel: ' Spectaculaire omzetgroei topjobs.net '




Lees ook