Speel de hoofdrol in een speelfilm in je eigen woonplaats

Een uniek initiatief waarbij alle inwoners bij worden betrokken

Heusden, 20140825 -- Een speelfilm in je eigen stad, en de inwoners bepalen het script, vullen de rollen in en dragen zorg voor het aanvullen van de diverse functies als regisseur, setbouwers, assistenten etc. Een film door en voor de inwoners die door participatie een unieke film willen neerzetten als promotie voor de stad. De camerafaciliteiten worden geleverd door videoclip4You.

Iets unieks neerzetten waar men met veel plezier aan zal werken, dat is dit filmproject waarbij wij inwoners van een willekeurige stad in laten participeren. Alle spelers en crewleden zijn afkomstig uit dezelfde plaats en kunnen zich hiervoor opgeven.

Het unieke van dit project is, dat we dit gaan financieren via crowdfunding. Zowel de hoofdrolspelers, de bijrollen en figuranten kunnen hun rol kopen. Op hun beurt kunnen deze laten sponsoren door familie, bekenden, collega’s of bedrijven. Daarnaast kan iedereen een donatie doen zodat het streefbedrag kan worden behaald. De kosten voor de film zijn bepaald op € 20.000 en er wordt gedurende een maand "dagelijks" gefilmd. Vooraf wordt met een werkgroep het filmscript samengesteld en verwerkt in een draaiboek. Daarna wordt de film gemonteerd en zal deze worden gepresenteerd tijdens een première in de stad. De film is daarna ook op DVD verkrijgbaar. De mogelijkheid om de film ook bij de plaatselijke lokale omroep uit te zenden is optioneel.

Wil jij je woonplaats ook aanmelden voor het laten maken van een unieke film, dan kan dat via www.cashtree.nl Je bent dan vanaf dat moment de contactpersoon en draagt zorg voor de organisatie achter de schermen w.o. de promotie via de sociale media, de rolverdeling en het aanwijzen van de crewleden.

Deel: ' Speel de hoofdrol in een speelfilm in je eigen woonplaats '