Sponsorloop basisscholen Waddinxveen

Kinderen lopen voor Kenia

Waddinxveen, 20130321 -- Op woensdagavond 3 april organiseert Stichting Wanawa een sponsorloop voor basisscholieren uit Waddinxveen. Inmiddels hebben al vier scholen zich voor de loop opgegeven. Wanawa verwacht dat er zo’n 800 kinderen zullen meelopen.

De opbrengst  van de sponsorloop komt volledig ten goede aan de door Wanawa gesteunde projecten in Kenia: projecten op gebied van onderwijs en gezondheidzorg voor kinderen en vrouwen. Door deel te nemen aan de sponsorloop kunnen kinderen zélf iets betekenen voor hun leeftijdsgenoten in Kenia. Het kind dat de meeste sponsors weet mee te krijgen, wint een taart, groot genoeg voor de hele klas.

De sponsorloop vindt plaats op de atletiekbaan van de vereniging S.C. Antilope. Deelnemende scholen zijn De Leilinde, De Regenboog,  Koningin Beatrixschool en de Koningin Juliana. Andere scholen en leerlingen kunnen zich nog opgeven tot 28 maart. Tijdens de sponsorloop zijn sponsors zijn van harte welkom om de kinderen aan te moedigen.

Over Stichting Wanawa

Stichting Wanawa weet met kleine middelen, grote doelen te bereiken en biedt hulp in samenwerking met Kenianen. Het gaat om de ontwikkeling van de mensen daar, gericht op vrouwen en kinderen, al worden mannen niet uitgesloten. Wanawa ondersteunt ze bij het zelfstandig verbeteren van hun eigen levensomstandigheden. Door middel van onderwijs en informatie over gezondheidszorg willen de stichting een sterke basis bieden om te werken aan werkgelegenheid en zelfstandigheid.

Meer informatie: www.wanawa.nl en https://www.facebook.com/stichtingwanawa

Deel: ' Sponsorloop basisscholen Waddinxveen '