persberichten

Opening sportcontainer Vogelbuurt

Nabij sporthal De Albatros is sinds kort een sportcontainer geplaatst waar sport- en spelartikelen worden uitgeleend. Medewerkers van Sportbuurtwerk organiseren hier voor de jongeren in de Vogelbuurt activiteiten en begeleiden bij sport en spel.

De sportcontainer is bedoeld voor jongeren vanaf 14 jaar. Uitgangspunt is dat er een veilige ruimte is om te sporten en te spelen. Ook wordt de leefbaarheid rondom het plein bevorderd. De sportcontainer is zes middagen/avonden in de week geopend. Om het plein alvast "op te warmen" worden diverse (sport)activiteiten georganiseerd, zodat de sportcontainer bekendheid krijgt in de buurt.

Het project is een samenwerking van de afdeling sportbuurtwerk van stadsdeel Amsterdam-Noord, Stichting Buurtwerk Noord, Stichting Streetcornerwork en de speeltuinen in Noord (Spin) met een financiële bijdrage van de Van der Leij - Habitat Foundation.

De sportcontainer wordt woensdag 16 juni om 16.00 uur officieel geopend door H. Oosterbaan, wethouder voor coördinatie Jeugdbeleid, op het pleintje aan het einde van de Kievitstraat bij de Johan van Hasseltweg.

Deel: ' Sportcontainer in Vogelbuurt Amsterdam-Noord '