Gemeente Goes

Sportherfstweek 2001

In de herfstvakantie, van 15 tot en met 20 oktober wordt, alweer voor de 17e keer, de sportherfstweek in Goes gehouden. Dit jaarlijks terugkomend evenement wordt georganiseerd door gemeente Goes, de Goese Sportraad, Sportpunt Zeeland en CIOS Goes.
Er is een sportprogramma voor de jeugd van 4 tot 14 jaar. De kinderen kunnen voor 2,50 per dag (of een strippenkaart voor de hele week 10,- -) van 10.00 uur tot en met 16.00 uur aan een verscheidenheid aan sport- en spelactiviteiten deelnemen.

Vertegenwoordigers van sportverenigingen uit Goes promoten deze week hun eigen tak van sport. Die verenigingen zijn korfbalvereniging Tjoba, voetbalverenigingen SSV '65 en Wolfaartsdijk, basketbalvereniging Volharding, gymnastiekvereniging 'Forza gymnastica', tennisvereniging Goes en Wolphaartsdijk, Schutterij Ravenstein, sportvereniging Body Action, atletiekvereniging AV '56, Goese Rugbyclub 'Tovaal' en Sportschool Geelhoed.

Ook het CIOS Goes verzorgt activiteiten. Trekpleisters hierbij zijn het klimmen en het spectaculaire speleologie. Er zullen naar alle waarschijnlijkheid weer veel kinderen onder de grond van het Sportpunt belanden.

De rommelmarkt staat voor vrijdag 19 oktober op het programma. Tenslotte vertrekken op zaterdag 20 oktober vanaf het Sportpunt Zeeland wandeltochten van 5, 10 en 15 km voor alle leeftijden. Er zijn ook vernieuwende activiteiten waaronder Flag Football, een soort rugby en boarding voetbal gebaseerd op zaalvoetbal.

Dit jaar krijgt de organisatie financiële ondersteuning van Anbeek Assurantiën, Foto Verschoore, Tramper Goes (Mitsubishi dealer), Bike and Light Goes, Notariskantoor Frantzen & Van Sisseren, Rabobank en Schelde International.

PROGRAMMA SPORTHERFSTWEEK
Maandag 15 oktober: van 10.00 - 16.00 uur:
Boarding voetbal, midgetgolf, badminton, tafeltennis voor jongeren van 12 en 14 jaar (CIOS).
Korfbal (Tjoba) en klimmen (CIOS) voor jeugd van 4 en 14 jaar.

Dinsdag 16 oktober: van 10.00 - 16.00 uur
Voetbal (SSV '65 en Wolfaartsdijk), klimmen en kratten stapelen en mountainbiken (CIOS) voor jeugd van 4 tot 14 jaar en speleologie (CIOS)
van 6 tot 12 jaar.

Woensdag 17 oktober: van 10.00 - 16.00 uur
Basketbal (Volharding/ CIOS), turnen (Forza) en tennis (Goes en Wolphaartsdijk) voor jeugd van 4 tot 14 jaar.

Donderdag 18 oktober: van 10.00 - 16.00 uur
Boogschieten (Ravenstein), mikken (CIOS), aerobics (Body Action) en atletiek (AV '56/ CIOS) voor jeugd van 4 tot 14 jaar.

Vrijdag 19 oktober: van 10.00 - 16.00 uur
Rugby (Tovaal), vechtsporten (Geelhoed), klimmen en kratten stapelen (CIOS) voor jeugd van 4 tot 14 jaar.
Rommelmarkt

Zaterdag 20 oktober: van 10.00 - 13.00 uur
Wandelen: wandeltochten van 5, 10 en 15 km.

Kortom een fantastische sport- en spelervaring voor verschillende leeftijden een hele week lang in SPORTPUNT ZEELAND, Goes.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Bas Daalmans (0113 249741) of Rene Verbrugge (0113 233388) op woensdag en donderdag (hele dag) en op vrijdagochtend.

Deel: ' Sportherfstweek 2001 gemeente Goes '