SpotYou levert innovatieve oplossing voor aanwezigheidsregistratie

Naast een volledig geautomatiseerde vervanging van het ouderwetse "aanwezigheidsbord" biedt de oplossing veel extra functionaliteit ten behoeve van bedrijfshulpverlening en veiligheid van werknemers.

EDE, 20170523 -- De start-up SpotYou levert een unieke dienst waarmee geautomatiseerd kan worden bijgehouden welke werknemers zich in een bedrijfspand bevinden. SpotYou, opgericht door ervaren ICT-er Rob Houweling, wil de veiligheid van werknemers verbeteren en de taken van bedrijfshulpverleners (BHV-ers) vereenvoudigen met een innovatieve totaaloplossing.

De oplossing bestaat uit een mobiele app (iOS en Android), welke de werknemer op zijn/haar telefoon installeert, gecombineerd met een website waarop men de aanwezigheid van collega’s kan inzien. Het detecteren van de werknemer gebeurd met behulp van zogenaamde iBeacons. Dit zijn eenvoudige Bluetooth apparaten, die in het bedrijfspand worden geïnstalleerd en die door de mobiele app worden opgepikt en verwerkt op de website. U kunt deze functionaliteit vergelijken met een digitale, geautomatiseerde vervanger van het aanwezigheidsbord.

[SpotYou levert innovatieve oplossing voor aanwezigheidsregistratie] Naast de aanwezigheidsdetectie zijn er aanvullende mogelijkheden op het vlak van bedrijfshulpverlening. Zo kan een werknemer een BHV-er oproepen, kan een BHV-er extra hulp oproepen of kan een BHV-er een evacuatie starten met behulp van de app. Op het moment van een evacuatie krijgt iedereen die de mobiele app geïnstalleerd heeft een oproep om het pand te verlaten. De BHV-er kan vervolgens exact zien wie er nog in het pand aanwezig zijn.

Voor meer informatie kun u terecht op de website https://www.spotyou.nl

Een digitale versie van onze brochure, logo en schermafbeeldingen kunt u vinden op https://www.spotyou.nl/pers

Deel: ' SpotYou levert innovatieve oplossing voor aanwezigheidsregistratie '