Spreekpunten Annemarie Jorritsma in Groningen

In haar speech op de bijeenkomst in Groningen ging VVD-vice-premier Annemarie Jorritsma in op de volgende zaken:

De economische ontwikkeling staat voorop. Dat geldt voor het midden- en kleinbedrijf, waar we werken aan minder en gestroomlijnde regels. Maar dat geldt ook voor ´twinning´ (gratis ervaring en bedrijfsruimte, en goedkope leningen), bio-made en Buitendijkse Werf.

De ecomomische ontwikkeling moet wel kunnen rekenen op een betrouwbare overheid. De VVD houdt zich aan het regeeraccoord: goed voor solide beleid en veel nieuwe banen dankzij de door de VVD afgedwongen lastenverlichting.

Eerst Melkert en nu Pronk laten links en rechts luchtballonnetjes op die heel gemakkelijk met hun eigen handtekening kunnen worden doorgeprikt. Want ook hun handtekening staat onder het regeeraccoord.

Pronk´s laatste luchtballonnetje is overal 100 km/uur en een nog hogere energieheffing. Een plannetje met veel campagne-lucht en weinig bestuurlijke realiteit. Iedereen die de werkelijkheid kent weet dat dat het al moeilijk genoeg is om 120 km/uur te handhaven. En die extra heffing is precies wat je niet moet doen als je de economie aan de gang wil houden. Meer heffingen betekent minder banen - onbedoeld dus een behoorlijk asociaal luchtbalonnetje. Het meest sociale is zorgen voor werk, en de VVD weet dat als geen ander.

Deel: ' Spreekpunten Jorritsma (VVD) in Groningen '