Ziekenfondsraad

bij de Raadsvergadering van 25 februari 1999

Amstelveen, 25 februari 1999

Dr. M.J.W. Sprenger bij Ziekenfondsraad benoemd tot Directeur Zorg

Dr. M.J.W. (Marc) Sprenger, arts-microbioloog/epidemioloog, is vandaag door de Ziekenfondsraad benoemd tot Secretaris (Directeur) Zorg. Eerder in deze maand had het Presidium van de Raad hem voorgedragen voor benoeming in deze vacante functie. De heer Sprenger (36) treedt op 1 april 1999 in dienst bij de Ziekenfondsraad. Bij deze organisatie gaat hij leiding geven aan het Aandachtsveld Zorg, waaronder de afdelingen Cure, Care, Medisch Advies College (MAC) en Onderzoek opereren. De heer Sprenger maakt als Secretaris (Directeur) Zorg deel uit van een driehoofdige directie bij de Ziekenfondsraad. De Ziekenfondsraad wordt per 1 juli a.s. omgevormd tot College voor zorgverzekeringen (CvZ). Marc Sprenger is op dit moment nog werkzaam als hoofd van het Centrum voor Infectieziekten Epidemiologie bij het Rijksinstituut voor de Volksgezondheid en Milieu (RIVM). In zijn nieuwe functie volgt de heer Sprenger de heer J. Bultman, arts, op, die op 1 december 1998 in dienst trad van de Wereldbank in Washington.

Zoekwoorden:

Deel: ' Sprenger Directeur Zorg bij Ziekenfondsraad '