SsangYong debuteert op BedrijfsautoRAI

(17 December 1999)

PERSBERICHT:

Verreweg de meeste SsangYong-kopers kiezen voor een grijskentekenversie van de Musso of de Korando. De verwachtingen voor het nieuwe millennium zijn hooggespannen, want in 1999 zijn de verkopen met 30 procent gestegen ten opzichte van 1998. Om het contact met de kopersgroep te versterken zal SsangYong Nederland zich voor de eerste keer presenteren op de BedrijfsautoRAI. Het Koreaanse merk toont alle grijskenteken-uitvoeringen van de Musso en de Korando.

Voor ieder type geldt dat SsangYong veel bijzonders te bieden heeft. Dat begint al aan de buitenzijde. De Korando en de Musso zijn beide gezegend met een avantgardistisch uiterlijk. Het design van de modellen steekt met kop en schouders uit boven dat van veel concurrenten. Het uiterlijk van een SsangYong is vooruitstrevend en toch verantwoord. Stoer en tegelijkertijd elegant. Een Korando of een Musso kan dan ook zonder problemen zowel voor zakelijke als privé-doeleinden worden ingezet.

SsangYong besteedt veel aandacht aan het comfort van z'n modellen en dat verklaart voor een deel de grote inzetbaarheid van de auto's. De Korando en de Musso kennen geen gelijke qua standaarduitrusting. Deze is in beide gevallen rondweg riant te noemen. Zaken als centrale portiervergrendeling, elektrisch te openen portierramen, elektrisch verstelbare buitenspiegels en stuurbekrachtiging zitten in elke SsangYong. Het comfort en de uitstraling van de geel gekentekende SsangYongs blijft behouden bij versies met grijze papieren. De 'grijze' Korando en Musso zijn buitengewoon representatieve bedrijfsauto's.

Wanneer het asfalt ophoudt, krijgt het rijplezier in een SsangYong een extra impuls. Met een simpele draai aan een knop op het dashboard schakelt de bestuurder elektrisch over van twee -op vierwielaandrijving. De topuitvoeringen van ieder model hebben zelfs permanente vierwielaandrijving. Hierdoor kan een SsangYong in elk terrein uit de voeten. Bovendien trekken de auto's zonder moeite bijvoorbeeld een paarden- of een boottrailer. Het maximale aanhangergewicht bedraagt minimaal 2.800 kilogram. Het Mercedes-Benz-motorenpalet biedt iedere automobilist wat wils. SsangYong levert een viertal beulen van motoren variërend van vier- en zescilinder benzinemotoren (2,3 en 3,2 liter) tot energiezuinige vier- en vijfcilinder turbodiesels met intercooler (2,3 en 2,9 liter).

De Korando en Musso op grijs kenteken hebben een verhoogd dak en een dertig centimeter hoog tussenschot. Het verhoogde dak is vloeiend gestroomlijnd en geheel in lijn met het ontwerp van de auto. De laadruimte is verbazingwekkend ruim en uitstekend toegankelijk. De Musso kent daarnaast nog twee varianten met onverhoogd dak en een volledige tussenwand aan de B- of de C-stijl.

Nieuwe Korando-uitvoering
SsangYong toont op dc BedrijfsautoRAI een geheel nieuwe uitvoering van de Korando: de EX 3.2. De auto heeft een 3,2 liter zescilindermotor, die permanent alle vier de wielen aandrijft en is voorzien van TOD (Torque On Demand). Dit nieuwe TOD-systeem verzekert een maximale tractie onder alle omstandigheden. De kracht wordt afhankelijk van de vraag verdeeld over de voor- en achteras. Op gladde, besneeuwde wegen zorgt dit systeem er voor dat de Korando perfect bestuurbaar blijft. Natuurlijk bewijst TOD zich ook naast het asfalt. Mul zand en modderige paden vormen geen obstakel. Ook heeft deze Korando ABS met ABD en een drive-by-wiresysteem ofwel een elektronisch geregelde gasklepbediening. Hierdoor reageert de auto onder alle omstandigheden zeer direct op gaspedaalbewegingen. De Korando is zeer goed bij de les. De standaarduitrusting mag riant genoemd worden. SsangYong heeft in het interieur veel leder en alcantara verwerkt. Aan de buitenzijde is de Korando EX 3.2 te herkennen aan een stoere pushbar op de voorbumper in de kleur van de carrosserie. In de bumper zijn mistlampen geïntegreerd. De auto staat op 7J 15' lichtmetalen velgen met brede 255/70-serie banden.

SsangYong Nederland is onderdeel van Kroymans Automobiel Divisie. De Organisatie importeert tevens Ferrari, Aston Martin, Jaguar en Daimler. SsangYong heeft inmiddels een netwerk van 17 in 4x4's gespecialiseerde regionale SsangYong-centra.

Deel: ' SsangYong debuteert op BedrijfsautoRAI '




Lees ook