Provincie Groningen

Groningen, 15 augustus 2001 Persbericht nr. 159.

Staatssecretaris Ybema op bezoek in provincie Groningen

Op maandag 20 augustus aanstaande bezoekt Staatssecretaris Ybema van Economische Zaken de provincie Groningen. Tijdens dit bezoek staan onder andere bedrijfsbezoeken in de provincie Groningen op het programma. Zo bezoekt dhr. Ybema onder andere Scheepswerf Bodewes Volharding in Foxhol en het Zernike Science park in Groningen.

De Provincie Groningen heeft het initiatief genomen om de Staatssecretaris van EZ uit te nodigen om hem te informeren over de ontwikkelingen in de provincie. Het ochtenddeel van het bezoek richt zich op de ontwikkelingen in de scheepsbouw. Hierbij gaat het om het belang van deze bedrijfstak voor Groningen en voor Noord-Nederland. Aandachtspunt hierbij is dat de scheepsbouwsector voor Groningen en Noord-Nederland behouden blijft en verder kan groeien.

Het middagprogramma richt zich op de ICT- en Life-science sector waarbij prominente bedrijven op het Zernike Sciencepark worden bezocht . Een onderdeel hiervan is een bezoek aan Tycom. Dit bedrijf investeert de komende twee jaar ongeveer 100 miljoen US dollar om in Groningen een internetknooppunt aan te leggen. Groningen profileert zich op deze wijze als IT-stad van het Noorden.

Ochtendprogramma:

09.30-10.15

Gemeente Hoogezand-Sappemeer

10.30-11.45

Bezoek aan Scheepswerf Bodewes Volharding in Foxhol

12.00- 13.15

Lunch met ondernemers uit scheepsbouw en grootmetaal

13.15-13.30

Persconferentie Hotel Faber, Meint Veningastraat te Hoogezand

Het middagprogramma bestaat uit de volgende onderdelen:

14.00-17.00

Bezoek Zernike Science Park Groningen

16.45-17.10

Persconferentie in de directiekeet op de bouwlocatie Tycom Zernike Sciencepark

U bent van harte welkom om aanwezig te zijn bij de persconferentie tijdens het ochtend- en/of het middagprogramma.

Deel: ' Staatssecretaris Ybema op bezoek in provincie Groningen '