Gemeente Eindhoven


Persbericht: 22 februari 2000, no. 11.

Stad nu officiële 'host-city' van EURO 2000

Eindhoven sluit contract met ISL Het College van Burgemeesters en Wethouders van Eindhoven en ISL Marketing AG, de sportmarketing-organisatie van EURO 2000TM, hebben op dinsdag 22 februari 2000 het contract ondertekend omtrent de samenwerking tussen de gemeente Eindhoven en ISL tijdens het Europees Kampioenschap voetbal in 2000. Hiermee is Eindhoven de vierde stad die een dergelijke overeenkomst met ISL bereikt. Eerder al tekenden Rotterdam, Charleroi en Brugge een contract. Voor het eerst in de geschiedenis vormen de speelsteden van een grote internationale voetbalcompetitie een essentieel onderdeel van het evenement.

Beide partijen kwamen overeen:

- Eindhoven heeft naast het gebruik van het officiële EURO 2000TM logo tevens recht op het gebruik van een eigen logo waarin het officiële EURO 2000TM beeldmerk is verwerkt. Met het logo profileert Eindhoven zich duidelijk als 'hostcity' van EURO 2000TM.

- Het contract biedt de mogelijkheid om binnen het Philipsstadion borden te plaatsen met Eindhoven stadspromotie.

- Als host-city heeft Eindhoven het recht om 500 tickets per wedstrijd te kopen. Deze kaarten worden ingezet voor niet-commerciële doeleinden zoals prijsvragen voor inwoners en voor het ontvangen van relaties van de stad.

- Eindhoven heeft de mogelijkheid haar eigen EURO 2000TM merchandise te ontwikkelen.

- Eindhoven mag aan beeldbepalende gebouwen in de stad grote billboards hangen met hierop het samengestelde logo van gemeente en EURO 2000TM.

- De gemeente zal partijen die een vergunning voor een evenement tijdens het toernooi ontvangen, informeren over de rechten van de officiële sponsors. Handhaving en toezicht is echter een taak van ISL zelf.

- Tijdens EURO 2000TM zullen naast de al bestaande uitingen in het gebied rondom het Philipsstadion waar EURO 2000TM tijdens het toernooi de verantwoordelijkheid voor draagt alleen reclame-uitingen van officiële sponsors worden opgehangen.

- Eindhoven zal de officiële sponsors informeren over ieder evenement dat ze overweegt te organiseren in het kader van EURO 2000TM. De officiële sponsors moet de eerste keus tot sponsoring worden geboden, tenzij het evenement geen relatie claimt met EURO 2000TM.

De officiële sponsors van EURO 2000TM zijn:

Carlsberg
Coca-Cola
Fujifilm
Hyundai
JVC
MasterCard
McDonald's
Philips
PlayStation
Pringles
PSINet

De officiële suppiers van EURO 2000TM zijn:

Adecco
adidas
ConneXXion
CPW
KLM / Alitalia
Nashuatec
Telfort
TOTALFINA

Deel: ' Stad Eindhoven nu officiele 'host-city' van EURO 2000 '




Lees ook