Bezoek Staffware tijdens IMC '99
RAI Congrescentrum Amsterdam Parkhal, standnummer 412 8 - 10 juni

Staffware 2000 brengt Enterprise Workflow naar hoger niveau

Alkmaar, mei 1999 - - Staffware, marktleider op het gebied van Workflow-management, heeft Staffware 2000 gelanceerd. Met dit product wordt het automatiseren van zeer schaalbare bedrijfsprocessen realiteit. Deze nieuwste versie van Staffware's marktleidende workflowproduct maakt het mogelijk workflow-technologie in de gehele onderneming effectief in te zetten, ongeacht de computing-omgeving. Tevens garandeert Staffware 2000 flexibiliteit en schaalbaarheid.

Staffware heeft met deze nieuwe versie voortgeborduurd op het succesvolle Staffware 97. Staffware 2000 is op een viertal belangrijke punten verbeterd:
· Step Change verhoogt de schaalbaarheid - gericht op tienduizenden gebruikers en honderdduizenden workflowtransacties per dag · Verbetering van de functionele ondersteuning voor alle client software · Meer gebruik van opkomende Objecttechnologieën, met onder andere volledige COM-ondersteuning, waardoor het eenvoudiger wordt om bedrijfs- en andere applicaties te bewerken
· Uitbreidingen op Staffware client opties, met onder meer VBA-client voor kantooromgeving en nieuwe Internet/Intranet clientopties

'Staffware 2000 brengt workflow op een hoger niveau. Het bouwt voort op de bewezen kracht van de workflowsystemen die Staffware wereldwijd heeft geleverd', zegt John O'Connell, Chief Executive Officer en oprichter van Staffware. 'Staffware 2000 is sneller in te zetten, sneller in uitvoering en levert eerder rendement op de investering. Staffware 2000 laat duidelijk zien dat workflow volledig bijdraagt aan het omzetten van bedrijfskritische processen waardoor workflow bedrijfsbreed ingezet kan worden', aldus O'Connell.

De kenmerken van Staffware 2000:

Schaalbaarheid
Bedrijven gebruiken workflow voor steeds grotere applicaties en omgevingen. Hiermee groeit de noodzaak om de schaalbaarheid te vergroten. Staffware 2000 brengt een aantal productverbeteringen en -ontwikkelingen met zich mee die een sneller en meer schaalbaar product garanderen: · Veranderde RPC-communicatie
· Ondersteuning directorybeheer voor X.500
· Server I/O performance
· Verminderd netwerkverkeer
· Dynamische allocatie van wachtrijen naar de Work Item Server processen om een evenwicht te creëren waardoor performance verbeterd wordt.

Door deze veranderingen biedt Staffware 2000 nog betere prestaties. Er zijn vijf maal zo veel afgeronde workflowtransacties per seconde; dit betekent een prestatieniveau van meer dan anderhalf miljoen Staffware transacties per etmaal. Daarnaast is de schaalbaarheid sterk verbeterd. Staffware 2000 kan met behulp van de COM-componenten gelijktijdig contact maken met meer dan 3.500 clients naar een enkele server.

Verbeterde functionaliteit
Staffware heeft een aantal grote veranderingen in Staffware 2000 aangebracht voor verhoogde functionaliteit en flexibiliteit. Gebruikers kunnen via een enkele GUI-interface toegang krijgen tot Staffware. Men heeft beschikking over werkwachtrijen en items, 'audit trails', 'case starts' en andere Staffware functies. Verder kunnen teamleiders en supervisors het werk flexibel verdelen en rekening houden met vaardigheden, geografische spreiding, serviceniveaus, afwezigheid (gepland en ad hoc) en de mogelijkheid om meer gebruikersbronnen aan te boren om de drukste wachtrijen te dekken. Het werk kan simpelweg herverdeeld worden door het werkitem te slepen en verplaatsen (drag and drop).

Gebruik van Objecttechnologie - Staffware Enterprise Objects Staffware introduceerde in maart 1999 Staffware Enterprise Objects (SEO). Met de lancering van SEO is de volgende stap gezet in de ontwikkeling van bedrijfsbrede workflowoplossingen. SEO brengt de kracht van Staffware naar vrijwel elke clientomgeving, waaronder Visual Basic, Oracle Forms, Java en Active HTML. SEO is volledig compatible met bestaande implementaties van Staffware en is de meest schaalbare oplossing op de markt.

De voordelen voor klanten, partners en OEMs van Staffware zijn duidelijk. Zij kunnen hun kennis van open ontwikkelomgevingen en objectmodellen volledig benutten om op snelle wijze bedrijfsbrede workflowoplossingen te bouwen. Integreerders worden in staat gesteld bijna elk ontwikkelingsplatform als basis te gebruiken voor het verbinden van bestaande systemen met de Staffware engine. OEMs kunnen krachtige workflowtechnologie eenvoudig onderbrengen in hun oplossingen en tevens de gewenste functionaliteiten selecteren.

Jon Pyke, Chief Technical Officer bij Staffware, zegt: 'Door te voldoen aan de Objects sectorstandaard verkorten we de opleidingstijd voor ontwikkelaars. Daarnaast is een eenvoudige integratie met algemene "objects" mogelijk waardoor de invoertijd van de oplossing korter wordt. Bedrijven kunnen hierdoor sneller reageren op veranderingen en sneller optimaal zakelijk voordeel behalen.'

Staffware 2000: nieuwe client-opties
VBA-integratie
Veel klanten van Staffware maken gebruik van niet-Staffware vormen. Het is begrijpelijk dat gebruikers willen dat deze vormen er uit zien en aanvoelen als de applicaties die zij al kennen. Tevens willen ze dat deze kunnen worden aangepast aan en geïntegreerd met hun bestaande toepassingen.

Om dit functionaliteitsniveau te behalen is de Visual Basic (VBA) ontwikkelomgeving direct ingebouwd in host applicaties. Oplossingen die gemaakt zijn in VBA presteren sneller, omdat zij draaien in dezelfde geheugenruimte en nauw geïntegreerd zijn met de applicatie. Dit zorgt voor een aanzienlijke verlaging van de 'total cost of ownership' van de workflowoplossing als geheel. De implementatie is snel, omdat er geen installatie van VBA-componenten aan de client-kant nodig is. Bij veranderende procedures en interfaces gaan de inzet van gereviseerde systemen en het onderhoud van bestaande systemen ook eenvoudiger, goedkoper en sneller.

Staffware Global V2.0
Java Client
Een essentieel element van Staffware 2000 is een belangrijke nieuwe versie van de Java-client, Staffware Global. Staffware Global geeft organisaties de mogelijkheid om hun bedrijfsvoering grondig te overdenken. Global zorgt er voor dat de locatie van personen niet meer bepalend is. Bedrijfsprocessen kunnen dan ook onafhankelijk van locatie of tijd opgesteld worden.

DHTML Internettoolkit voor clients
Als onderdeel van Staffware 2000 wordt een nieuwe Active Server Pages-gebaseerde HTML client toolkit gelanceerd. Deze biedt de ontwikkelaar van web-enabled workflowapplicaties meer mogelijkheden.

Staffware Benelux B.V., Kraspolderweg 10, 1821 BW Alkmaar Telefoon: 072 - 512 0728, http://www.staffware.com

Staffware
Staffware is de marktleider op het gebied van Workflow-management en is toonaangevend in de automatisering van documentgebaseerde en andere administratieve processen. Het product Staffware maakt een snelle ontwikkeling van workflow-oplossingen die bedrijfsregels en
-processen automatiseren, mogelijk. Hierdoor kunnen de service aan de klant, de concurrentiepositie, de productiviteit van de organisatie en het voldoen aan strenge wetgevingen, regels en eisen worden verbeterd. Staffware is wereldwijd de snelst groeiende organisatie in de Workflow-sector. Met meer dan 550.000 gebruikers is Staffware marktleider met een marktaandeel van 25% in 1997 (volgens Gartner Group). De workflowsoftware, ontwikkeld en gedistribueerd door Staffware, wordt in meer dan 50 landen op de markt gebracht en ondersteund door een netwerk van ruim 200 partners. Volgens recente onafhankelijke onderzoeken, behoort Staffware tot de top 50 van softwarebedrijven in Europa en tot de top 200 van de wereld.
Staffware functioneert op een brede reeks IT-platforms en is in te zetten binnen client/server omgevingen. Waarbij aan de client zijde gebruik gemaakt kan worden van alle soorten Windows, Motiv en 'thin-clients' en aan de server zijde van circa 40 soorten Unix en Windows NT; zowel Intel als Alpha. Combinaties van verschillende clients, servers en databases zijn ook mogelijk en ondersteunen zodoende de mogelijkheid om 'enterprise-wide' te groeien. Om de computingstrategie volledig te ondersteunen integreert het met onder andere onafhankelijke toepassingen, imaging, documentbeheer en 'line of business'-systemen.
Nadere informatie over Staffware is beschikbaar op het Web: www.staffware.com.

_____________________________________________________________________ Redactionele informatie: Pb0899 Influx PR - Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn.
Tel.: 055 - 3663034, fax: 055 - 3602661. E-mail: Influx_PR@CompuServe.com.

Deel: ' Staffware 2000 brengt Enterprise Workflow naar hoger niveau '