CNV BEDRIJVENBOND

CNV: Staking bij Brinks opgeschort

Ultimatum met een week opgeschort

Actie bij Brink's even uitgesteld

De voor maandag aangekondigde staking bij waardetransporteur Brink's is opgeschort. Vanavond nog schuiven CNV Beroepsgoederenvervoer, FNV Bondgenoten en Brink's weer om de onderhandelingstafel in het hoofdkwartier van de waardetransporteur te Houten.

Aan het eind van de middag ontvingen de bonden een brief van Brink's in reactie op het eerder deze week gestelde ultimatum, de laatste stap voor daadwerkelijke actie. Dat ultimatum zou om middernacht aflopen. Volgens vakgroepbestuurder Hans Pasman 'biedt de brief van Brink's voldoende aanleiding om het ultimatum vooralsnog op te schorten en de onderhandelingen te hervatten'.

Belangrijkste breekpunt tot dusver was vooral de weigering van Brink's om in te stemmen met het overschakelen op het Bedrijfstakpensioenfonds (BPF) in plaats van de nu vigerende Pensioen Stichting Security (PSS). Ook Brink's andere negatieve aanscherpingen van het onderhandelingsresultaat tot dusver (tot aan het moment van opbreken) heeft de werkgever weer ter discussie durven stellen.

Meer inlichtingen:
Hans Pasman (vakgroepbestuurder): 06 - 51 60 20 08 Wouter de Jong (persvoorlichter): 030 - 6 348 243 / 06 - 53 19 22 66

Houten, 6 juni 2002

06 jun 02 17:51