Ingezonden persbericht

Utrecht, 10 oktober 2001

P+R adviezen op site 9292
9292 slaat brug tussen auto en OV

9292 start met het geven van P+R adviezen gecombineerd met actuele openbaar vervoer reisadviezen. De Parkeer + Reisadviezen zijn op te vragen via de site www.9292ov.nl onder de rubriek 'OV-Nieuws'. Automobilisten krijgen zo in een oogopslag een overzichtelijk advies waar ze het beste hun auto kunnen parkeren en per trein verder kunnen reizen. Het betreft een proef van enige maanden waarin een twintigtal P+R terreinen verwerkt zijn.

Proef
Zo kunnen reizigers de voordelen van hun auto combineren met de sterke punten van het openbaar vervoer. De proefversie van de Parkeer + Reisplanner werkt voorlopig met 21 P+R terreinen, gelegen bij Intercitystations. Bovendien kan er binnenkort via de site een parkeerplaats gereserveerd worden.
De Parkeer + Reisadviezenplanner is een gezamenlijk initiatief van Q-park, NS Stations en 9292. Deze proef wordt mede gefinancierd door het programmabureau voor Mobiliteit MOVE en past in het programma 'Ketenmobiliteit'.

9292
9292 is de merknaam van Openbaar Vervoer Reisinformatie (OVR), het onafhankelijke samenwerkingsverband van alle openbaar-vervoerbedrijven. Het bedrijf geeft snelle, actuele reisadviezen van adres naar adres met alle vormen van openbaar vervoer (bus, trein, tram, metro en ferry). Zowel persoonlijk per telefoon (0900-9292, 105 cent per minuut) als elektronisch via Internet , WAP en i-text; samen goed voor zo'n zeventien miljoen reisadviezen per jaar.

Deel: ' Start 9292 P+R adviezen in combinatie met OV adviezen '