Start bouw Poolmanserf in Dedemsvaart

DEDEMSVAART, 20120326 -- Binnenkort wordt gestart met de bouw van een nieuw, kleinschalig bedrijventerrein Dedemsvaart. Op Poolmanserf worden ondernemers in de gelegenheid gesteld om werken en wonen onder één dak te combineren. Het terrein van het voormalige tuincentrum Poolman aan de Oude Zuidwolderstraat wordt de komende maanden herontwikkeld voor wonen en werken. In totaal worden vijf vrijstaande woon- werkeenheden gerealiseerd. Daarnaast worden drie starterswoningen gebouwd. Alle eenheden zijn waarschijnlijk nog dit jaar te huur.

Eigen karakter
De ontwikkeling van Poolmanserf is in handen van Heering Vastgoed uit Dedemsvaart. Het gebied krijgt volgens eigenaar Albert Kruidhof door de nieuwe invulling een eigen karakter en sfeer. `Het bedrijf- en woongedeelte van het pand vormen ruimtelijk en architectonisch een eigentijds,
samenhangend geheel. De nieuwe bedrijfseenheden zijn bijzonder geschikt voor ondernemers, die een bedrijf aan huis wensen. Te denken valt aan klussenbedrijven, grafische bedrijven, praktijken, adviseurs, vrije beroepen en kleine ambachtelijke bedrijven.‘

Lage stookkosten
Ontwikkelaar Heering Vastgoed heeft voor de nieuw te bouwen eenheden gekozen voor duurzame materialen. Kruidhof: `Daarnaast zijn de panden goed geïsoleerd, wat betekent dat er naast lage stookkosten eveneens weinig koelingkosten zijn. Poolmanserf ligt op een paar minuten van de oude dorpskern en zeer gunstig ten opzichte van de uitvalswegen. Tevens heeft men eigen parkeerplaatsen en zijn er ook nog algemene parkeerplaatsen voorhanden.’

Reclame
Aan alles is gedacht om het de ondernemers zo gemakkelijk mogelijk te maken. Zo wordt bij de entree van het representatieve bedrijventerrein  een maximaal zes meter hoge reclamezuil geplaatst. Alle bedrijven mogen daar hun logo op plaatsen. Ook is gevelreclame toegestaan. Wie interesse heeft in de huur van een woon-werkeenheid, kan kijken op www.poolmanserf.nl.

Deel: ' Start bouw Poolmanserf in Dedemsvaart '