Beste relatie van Media Plaza,

Op 24 februari vindt in Media Plaza te Utrecht de aftrap plaats van de tweede editie van EuroPrix (www.EuroPrix.org). Wij nodigen u graag uit voor de opstartmiddag van de EuroPrix 1999.

De EuroPrix is een wedstrijd uitgeschreven voor Europese multimedia productiebedrijven en uitgeverijen om de beste CD-ROM producten en Internetdiensten te tonen. De wedstrijd wordt georganiseerd door de Europese Commissie DGXIII. De doelstelling is om de wereld te tonen welke goede multimediaproducten en -diensten er in Europa geproduceerd worden. Een nominatie levert veel publiciteit en interesse in uw product of dienst op.

De eerste editie is gehouden in 1998. Meer dan 500 bedrijven uit 17 landen schreven in met hun CD-ROM producties en Internetsites; uit Nederland kwamen 7 inzendingen. Een jury van 30 personen uit 26 landen beoordeelden de inzendingen voor de zes categorieën. Eén nominatie werd toegekend aan het Nederlands bedrijf WDS (www.wds.nl). Tijdens een groots opgezet televisiegala in Wenen afgelopen november werden de prijzen uitgereikt. In meer dan 108 tijdschriften, nieuwsbrieven en Internetsites is melding gemaakt van de genomineerden en prijswinnaars. Voor 1999 zal het Grand Gala Event plaatsvinden in Finland waar de genomineerden bij aanwezig zijn.

De Europese Commissie DGXIII heeft MIDAS-NET (www.midas.nbbi.nl) gevraagd de wedstrijd te begeleiden in Nederland. Deze samenwerking van TNO, Media Plaza en de Euro Info Centra zal als vraagbaak dienen voor deelname en publiciteit.

Voor de aftrap op 24 februari zijn CD-ROM productiebedrijven, Internet dienstenaanbieders, uitgevers en journalisten uitgenodigd. U kunt geheel kosteloos deze middag bijwonen en horen u deze prijs in de wacht kunt slepen. Tevens heeft deze middag als doel om in contact te komen met de sprekers en uw branchegenoten.

15.00:
Ontvangst in Media Plaza, het demonstratiecentrum voor de elektronische snelweg.

15.30:
Opening door drs. M. van Staden

15.40:
EuroPrix: wat is het, hoe werkt het, hoe kan ik meedoen. Door J. Boumans BA, Mdiv, jurylid EuroPrix 1998

16.10:
Videolink met dr. P. Bruck in Salzburg (Oostenrijk), bedenker van de EuroPrix
16.20:
Multimediapresentatie van de winaars EuroPrix 1998
16.30:
Wat levert de EuroPrix op. De ervaring van het Nederlandse bedrijf WDS (www.wds.nl) genomineerde EuroPrix 1998

17.00:
Borrel

U kunt uw aanwezigheid bevestigen door middel van een e-mail naar secretariaat@eicmn.nl
Of per post of fax aan Euro Info Centrum Midden-Nederland, Postbus 48, 3500 AA Utrecht, tel. 030 - 236 84 57; fax. 030 - 236 85 41 (Wilt u in uw aanmeldingen vermelden: De naam van uw organisatie, de naam van de persoon die komt, adres, postcode, plaats, telefoon, fax en email.)

U ontvangt daarna het officiële programma en een routebeschrijving.

Graag tot 24 februari!

Namens Media Plaza en MIDAS-NET Nederland,

Vincent Everts
Directeur Media Plaza

Als u het niet op prijs stelt mail als deze van ons te ontvangen, wilt u dat dan laten weten door deze mail aan ons te retourneren.

Deel: ' Start Europrix 1999 in Media Plaza '