Start 'ilovemybody'-campagne om negatief zelfbeeld aan te pakken


DEN HAAG / SCHEVENINGEN, 20130617 -- Zoveel mogelijk mensen gaan 23 juni om 10.30 uur naar beach club Down Under te Scheveningen. Zij grijpen hiermee de mogelijkheid aan om op spectaculaire wijze te laten zien dat zij hun eigen lichaam waarderen. En hiermee is meteen de #ilovemybody-campagne officieel een feit. Dit omdat te veel mensen het gevecht blijven aangaan voor een perfect lichaam en daarmee nooit echt kunnen genieten. ‘En dat moet nu eindelijk anders’, aldus lifecoach en initiatiefneemster Vilna van Betten.

Veel mensen accepteren en waarderen hun lichaam niet zoals het is.
Houden van je eigen lichaam is kennelijk wel heel erg veel gevraagd! Terwijl dat nou juist de voorwaarde is om goed voor je lichaam te zorgen en dus op gewicht te zijn en blijven. In het bijzonder geldt voor veel (jonge) vrouwen en ook mannen dat zij onder andere door toedoen van de media en het beeld dat zij schetsen van hoe het perfecte lichaam eruit zou moeten zien, de keuze maken om hun lichaam niet te accepteren zoals het is. Daarmee kunnen zij er niet gewoon van genieten en vechten soms wel een leven lang voor perfectie. Hierdoor laten zij activiteiten zoals onder andere in bikini of zwembroek op het strand rondlopen.

Doel van de campagne
De #ilovemybody - campagne heeft tot doel  om  zoveel mogelijk mensen trots te laten zijn  op hun lichaam en de mogelijke door media opgelegde 'imperfecties' als perfect te gaan zien.

De campagne start spectaculair
De campagne start spectaculair in Strandtent Down Under aan het Noorderstrand in Scheveningen op zondag 23 juni 2013 om 10.30 uur. Een speciale facebook-pagina maakt sinds 16 juni vele mensen enthousiast om gezamenlijk daar aanwezig te zijn. Naar verwachting zullen deze mensen  met hun ‘perfecte imperfecte’ lichamen zich daar laten fotograferen, terwijl zij één voor één onder luid applaus de rode loper zullen betreden. En dat allemaal met een ontbloot (boven)lichaam met bikini of lingerie. Juist omdat deze stap de acceptatie vergroot en ze hiermee ‘rolmodel’ zijn en anderen inspireren.
Aansluitend zullen deze foto’s gebruikt kunnen worden op de individuele facebookpagina’s van alle deelnemers en op de facebook-pagina van de campagne om iedereen deze zomer in Nederland de boodschap mee te geven je lichaam te accepteren zoals het is en het vanuit deze acceptatie goed te verzorgen. En daarmee gewoon te kunnen genieten in je zwembroek of  bikini.

Vilna.nl
Vilna.nl is de organisator van de campagne #ilovemybody’. Vilna.nl, Academy for Lifequality & Lifecoaching, is opgericht door lifecoach Vilna van Betten. Zij heeft met haar seminars samen met cabaretier en muzikant Coen Jutte inmiddels duizenden mensen geïnspireerd om vanuit eigen kracht hun leven te optimaliseren. Daarnaast is zij ambassadrice van het DOVE ‘self esteem program’ wat gericht is om de komende jaren het zelfbeeld van 750.000 (jonge) vrouwen te verbeteren.


Deel: ' Start 'ilovemybody'-campagne om negatief zelfbeeld aan te pakken '




Lees ook