VAKOPL TRANSPORT EN LOGISTIEK

Start nieuwe actie Vakopleiding Transport en Logistiek

Alphen aan den Rijn, 03-12-99

Chauffeurs en transportbedrijven zijn beste ambassadeurs voor instroom jongeren in transport en logistiek

Start nieuwe actie Vakopleiding Transport en Logistiek met actieve bijdrage bedrijfstak

'Ja, ik ken nog wel iemand die een wereldbaan wil!', aldus de slogan van de ludieke, nieuwe actie van Vakopleiding Transport en Logistiek, te lezen op de ontwikkelde posters en boomerangcards. De middelen zijn deze week uitgestuurd naar ruim 8.500 transportbedrijven in Nederland, en verspreid onder alle café's en restaurants met het embleem van Routiers Européens. Transportondernemers en hun chauffeurs kunnen met deze actie bijdragen aan nieuwe, jonge instroom in hun eigen bedrijfstak. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 40% van de nieuwe instroom in transport en logistiek voortkomt uit contacten met en het delen van ervaringen met werkenden in de sector. Dit gegeven is gebruikt in de nieuwe actie van Vakopleiding Transport en Logistiek, waarin transportbedrijven hun rol als ambassadeur voor en door de sector kunnen waarmaken. Gegevens van deze jonge geinteresseerden kunnen zij opgeven middels de boomerangcard; deze cards zijn ook via de site WWW.VTENL.NL te versturen.

De 'wereldbaan' verwijst naar het thema van de nieuwe jongerencampagne van de Vakopleiding. Dit thema brengt beroepsvoordelen onder de aandacht die je zou verwachten van andere soorten werk, zoals van managers en directieleden. Echter, ook de professionals in de sector transport en logistiek genieten deze 'voordelen': trips naar het buitenland en gebruik van hulpmiddelen zoals mobiele telefoons. Het geheel geeft de status en trots weer over de sector transport en logistiek en heeft als doel het imago van de beroepen te verbeteren.

Beloning voor elke tip: een CD
Voor elke opgegeven persoon die zich uiteindelijk voor een werkend-leren opleiding bij de Vakopleiding aanmeldt, ontvangt de 'aanmelder' een speciale 'Vervoers-CD'. Met deze aanmeldingen kan de actie namelijk een frisse instroom opleveren voor de sector transport en logistiek, en specifiek voor de bedrijfstak chauffeurs. In de toekomst is een groot aantal nieuwe medewerkers in de sector nodig. Uit onderzoek blijkt dat bekenden in transport en logistiek voor 40% van de jongeren een grote rol spelen bij hun beroepskeuze. Vakmensen hebben dus een belangrijke rol in de beeldvorming van de beroepen voor jongeren, iets wat met deze actie extra onder de aandacht wordt gebracht.

Ondersteuning op Bedrijfsauto RAI 2000
Naast de inzet bij transportbedrijven en Routiers Européens, wordt de actie ook ondersteund op de Bedrijfsauto RAI. Vakopleiding Transport en Logistiek is daar van 3 tot en met 12 februari 2000 aanwezig op stand 762 in de Amstelhal. Rond deze periode worden ook advertenties geplaatst in het blad Truckstar en Routiers Wereld.

Deel: ' Start nieuwe actie Vakopleiding Transport en Logistiek '