'Start op zes': Nieuw programma over werk zoeken en werk vinden.

Zondag 7 maart, tussen 16.15 en 16.45 uur, brengt SBS 6 in samenwerking met Start Uitzendbureau `Start op Zes'. Een nieuwe serie informatieve programma's waarin het draait om de activiteiten, uitdagingen en obstakels die werkzoekenden ondervinden bij het zoeken naar een geschikte baan en die werkgevers tegenkomen bij het zoeken naar personeel. De presentatie van `Start op Zes' is in handen van Pauline Daalder en Joost Buitenweg.

`Start op Zes' is een locatieprogramma waarbij de Mobiele Start-vestiging, een truck met oplegger, iedere week in een andere plaats in Nederland staat. In elke aflevering worden vanuit deze plaats twee mensen op zoek naar werk, op de voet gevolgd. Samen met Pauline Daalder, Joost Buitenweg en een intercedent gaan zij op bezoek bij verschillende bedrijven. `Start op Zes' geeft een realistisch beeld van diverse werkplekken waarbij via een centraal telefoonnummer direct gereageerd kan worden op de daar beschikbare functies. Daarnaast geeft een intercedent informatie over vragen rondom het werk, zoals bijvoorbeeld het regelen van kinderopvang, het invullen van een belastingbiljet en de gevolgen van de nieuwe Wet Flexibiliteit & Zekerheid. Aan bod komt ook een actueel overzicht van een selectie van het banenaanbod van Start Uitzendbureau.

EERSTE AFLEVERING In de eerste aflevering staat de Mobiele Start-vestiging in Utrecht. In de Domstad gaat Joost Buitenweg op bezoek bij het Rabobank Callcenter, een orderlijn waarop mensen transacties voor de beurs kunnen plaatsen. Nicole Wesselingh, intercedente bij Start Uitzendbureau, heeft hiervoor drie studenten geselecteerd. `Start op Zes' volgt deze kandidaten tijdens een interne opleidingsdag. Ook legt Nicole uit waar bij het bemiddelen naar werk op gelet moet worden. Ondertussen zoekt Pauline Daalder in Culemborg naar een geschikte baan voor Carolien Wesselman. Het maakt Carolien op zich niet uit wat voor werk ze gaat doen, maar het werken in teamverband vindt zij wel erg belangrijk. Bij het Centraal Boekhuis wordt een passende betrekking als magazijnmedewerker gevonden. Ook wordt inzicht gegeven in het werken bij dit bedrijf.

UITZENDINGEN Het programma `Start op Zes' wordt iedere zondag van 16.15 tot 16.45 uur uitgezonden. Van maandag tot en met vrijdag van12.25 tot 12.55 uur en zaterdag van 15.00 tot 15.30 uur wordt het programma herhaald met hierin een aangepast actueel overzicht van het banenaanbod. `Start op Zes' wordt geproduceerd door D&D Producties B.V. in samenwerking met DNA Non Spot.

Deel: ' 'Start op zes' programma over werk zoeken en werk vinden '