Provincie Utrecht

11 mei 1999

PROVINCIALE FIETSACTIE START OP 18 MEI A.S.

Voorafgaand aan het persgesprek van 18 mei a.s. zullen GS van de Provincie Utrecht het startschot geven voor de campagne "trap eens wat vaker naar je werk". De bedoeling is dat tijdens de campagne, die tot 1 oktober duurt, de provinciemedewerkers zo vaak mogelijk op de fiets naar het provinciehuis komen. Om dit te stimuleren sponsort de provincie elke fietskilometer woon-werk verkeer met 3 cent. De totaalopbrengst komt ten goede van een project in de Nicaraguaanse stad Leon.

Bij de start van de campagne zal bekend worden gemaakt hoeveel medewerkers aan de fietsactie meedoen en hoeveel kilometer zijn denken af te leggen de komende maanden. Het college van gedeputeerde staten zal de eerste meters voor haar rekening nemen. De wekelijks gang naar het persgesprek zullen zij op 18 mei fietsend afleggen. De wijze waarop zal zeker de aandacht trekken.

Naast het goede doel van de actie zijn er voor de Provincie Utrecht meer redenen om mee te doen. Zo heeft het milieu baat bij minder autokilometers en meer fietskilometers. Bovendien is fietsen gezonder en goedkoper dan autorijden. En als er meer gebruik van de fiets wordt gemaakt, komt dit de bereikbaarheid van Utrecht ten goede. Vandaar dat de provincie Utrecht deze campagne subsidieert waaraan alle Utrechtse bedrijven kunnen deelnemen. Naast deze financiële ondersteuning heeft de provincie dus ook besloten om deel te nemen. (Voor informatie: Dick Neuteboom, actueel@prvutr.nl 030 - 258 21 52)

Deel: ' Start Provinciale fietsactie Utrecht '