PERSBERICHT
26/09/2001

Sherry. Por favor!

Sherry. Por favor!
Er gaat heel wat veranderen in wijndrinkend Nederland. In opdracht van Het Sherry Instituut van Spanje heeft José van Mil & Partners Communication for the Food Market namelijk een nieuwe publiciteitscampagne ontwikkeld: 'Sherry. Por favor!'.

Uitgangspunt is duidelijk maken dat sherry temperamentvolle wijnen uit Spanje zijn. En niet zó maar wijnen, maar een hele reeks bijzondere wijnen die op allerlei momenten kunnen worden gedronken. Omdat sherry optimaal tot z'n recht komt in combinatie met diverse hapjes vormen wijnspijscombinaties de rode draad door de campagne. Zowel aan consumenten, professionals, de horeca als slijters worden op diverse momenten heerlijke wijn-spijscombinaties gegeven: in advertenties, op proeverijen, cursussen, excursies en evenementen die door het hele land worden georganiseerd.

Vandaag de dag zoeken mensen die in wijnen geïnteresseerd raken, graag naar verdieping van hun kennis. Juist hen heeft sherry veel te bieden. De unieke manier waarop sherry gemaakt wordt, levert een rijke oogst aan wijntypen en smaken op. Deze sherrycampagne wijst consumenten en professionals op de kwaliteiten en mogelijkheden van sherry en probeert hun creativiteit te prikkelen om zelf allerlei lekkere wijnspijscombinaties te vinden. Van eenvoudige blokjes kaas, tot spannende tapas en complete gerechten.

Bij talrijke gelegenheden in ons land zal de komende tijd de aandacht worden gevestigd op de authenticiteit en de actualiteit van sherry; altijd geplaatst in een Nederlands kader. Voor consumenten betekent dit, dat sherry in een groot aantal magazines staat met informatieve advertenties-op-maat. Dat wil zeggen dat er naast interessante algemene informatie over sherry ook een mogelijkheid voor de lezers van het blad is, om zelf op een leuke manier kennis te maken met sherry en bijpassende gerechtjes. Hierdoor komt sherry opeens midden in het actieve leven te staan. Bijvoorbeeld tijdens stadswandelingen, fietstochten met picknick in de natuur, bij golftoernooien, Andalusische paardenshows, proeverijen in restaurants en op consumentenbeurzen. Maar ook met speciale proeverijen, lezingen en evenementen voor horecaondernemers, sommeliers en slijters.

Alle tekenen wijzen op een groeiende interesse in sherry. In toprestaurants verschijnen opeens speciale sherry's op de kaart. En een nieuwe generatie consumenten ontdekt opeens dat sherry een brede keuze omvat aan fino, oloroso, palo cortado, pedro ximénez en blended sherry's. En allemaal smaken ze perfect in combinatie met een scala aan hartige en zoete snacks, tapas en gerechten. Kortom, Nederland krijgt de smaak te pakken: Sherry. Por favor!

ACHTERGROND INFORMATIE

Niet voor publicatie:
Voor meer informatie kunt u bellen met José van Mil & Partners, Monique Ligtvoet,
telefoon 020 - 42 89 138

Deel: ' Start publiciteitscampagne 'Sherry. Por favor!' '




Lees ook