Provincie Groningen

Groningen, 7 januari 1999 Persbericht nr. 2

Uitnodiging aan de pers:

Feestelijke start project "De Pronkkamer"

Op vrijdag 8 januari om 16.00 uur gaat het nieuwe toeristische project "De Pronkkamer" van start op de locatie Hostellerie De Broekstermaar te Pieterburen. Gedeputeerde Rita Jansen verricht als voorzitter van de Stuurgroep Lauwersland de officiële starthandeling. De eerste gasten worden bij deze gelegenheid feestelijk welkom geheten en krijgen o.a. een arrangement-koffer met inhoud en een dinerbon voor restaurant Korenzand te Molenrij aangeboden.

"De Pronkkamer" is één van de projecten van het LEADER II programma Lauwersland. De pronkkamer was in vroegere tijden de kamer in een boerderij waar alleen zondags werd vertoefd en waar het interieur gekoesterd werd. Het project "De Pronkkamer" staat nu voor de mogelijkheid om de hectiek van alledag achter te laten en te genieten van stijl, rust, cultuur en historie in prachtige boerderijen en sfeervolle herbergen. Momenteel zijn er in het Lauwersland-gebied 21 "pronkkamers" die meedoen aan het project.

U wordt van harte uitgenodigd aanwezig te zijn bij de feestelijke start van dit project. Er is vrijdag 8 januari vanaf 9.00 uur een persmap beschikbaar op kamer 18 van het Provinciehuis Groningen.

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met Marike Ensing, afdeling Bestuurscontacten Provincie Groningen, tel.nr. 050 3164075.

Zoekwoorden:

Deel: ' Start toeristisch project provincie Groningen '