Gemeente Leiden

3 januari 2000

Hette Quispel

Start van 'Japan in Leiden 2000' met nieuwe wegwijzer

Dit jaar worden de 400-jarige betrekkingen tussen Japan en Nederland met vele activiteiten gevierd. In Leiden is een programma 'Japan in Leiden 2000' in ontwikkeling, dat in het voorjaar van start gaat en doorloopt tot en met december. Vooruitlopend hierop wordt nu reeds op diverse manieren aandacht gegeven aan het thema Japan: via de nieuwe wegwijzer, de nieuwjaarsmupi van het gemeentebestuur en tijdens de Nieuwjaarsreceptie.

Wegwijzer voor Leiden
Deze week wordt de nieuwe Wegwijzer voor Leiden huis-aan-huis in Leiden verspreid. Alleen de huishoudens met een NEE-NEE-sticker krijgen de wegwijzer niet in de brievenbus, maar kunnen hem afhalen op diverse adressen in de stad. De Wegwijzer is op te halen bij verschillende gemeentelijke gebouwen, waaronder de Raad & Daadwinkels, bij de vestigingen van de Openbare Bibliotheek en bij de Politie en de GGD.

Voor de voorkant van de Wegwijzer wordt ieder jaar een actueel thema gekozen. Het ontwerp staat dit keer uiteraard in het teken van Japan in Leiden.

Nieuwjaarsmupi
'Gelukkig nieuwjaar' is te lezen op de poster in Japanse stijl, die sinds 28 december jl. in diverse mupi's in de stad is te vinden. De poster blijft nog in de mupi's hangen t/m dinsdag 11 januari.

Nieuwjaarsreceptie
Ook de nieuwjaarsreceptie van het gemeentebestuur zal in het teken staan van 'Japan in Leiden 2000'. Als voorproefje op de Japanse activiteiten die Leiden de rest van het jaar te wachten staan worden enkele optredens verzorgd. Maandag 10 januari vanaf 20.30 uur is iedereen welkom in de Burgerzaal van het stadhuis.

Nadere informatie bij Joop Maat, hoofd communicatie, tel.: 5165051

Deel: ' Start van 'Japan in Leiden 2000' met nieuwe wegwijzer '