Provincie Noord-Brabant

Start waardebonnenactie 'Advies op maat 2012'

's-Hertogenbosch, 27 april 2012 - Hoe werf je nieuwe leden en vrijwilligers? Wat maakt je zo bijzonder dat iemand je wil sponsoren? Hoe wek je de belangstelling op van de pers? Wat is het belang van een goede website? Kan onze organisatie professioneler? Culturele vrijwilligersorganisaties krijgen met de waardebonnenactie 'Advies op maat 2012' gratis advies over dit soort vraagstukken.

Kunstbalie, bkkc (Brabants Kenniscentrum Kunst en Cultuur), Erfgoed Brabant en de UITpunten nodigen alle culturele vrijwilligersorganisaties van harte uit om mee te doen aan de waardebonnenactie 'Advies op maat 2012'.

De bon is goed voor vijf dagdelen ondersteuning van een adviseur die meedenkt en vragen beantwoordt op het gebied van marketing en strategie. Gratis adviezen dus over bijvoorbeeld professionalisering van het bestuur en/of de organisatie, ontwikkeling van vrijwilligersbeleid, financiële planning en fundraising, PR, communicatiebeleid of coaching. De adviseurs komen van de SESAM Academie en zijn vrijwilligers die een professionele loopbaan achter de rug hebben met bijvoorbeeld een leidinggevende achtergrond.

Aanmelden

Voor 2012 zijn er veertig waardebonnen beschikbaar. Organisaties kunnen zich aanmelden van 7 tot 20 mei . Aanmeldformulier, selectiecriteria en nadere informatie: www.cultuurfonds.nl/noord-brabant.

Het Prins Bernhard Cultuurfonds bepaalt, samen met SESAM Academie en steuninstellingen, óf en welke aanmelders een bon ontvangen. De bonnen worden op 18 juni 2012 officieel overhandigd door Brigite van Haaften-Harkema, Gedeputeerde Jeugd, Cultuur en Samenleving.

Wegens succes herhaald

Alle deelnemers die in 2011 een bon inwisselden, waren tevreden over wat ze opstaken van de SESAM-adviseurs. Ze kijken sindsdien met andere, meer professionele ogen naar hun eigen organisatie. De meeste ondersteuning werd gevraagd bij het opzetten van een goed beleidsplan en een daarmee samenhangend plan om meer inkomsten te genereren. De adviezen zijn als heel effectief ervaren. Reden voor het Prins Bernhard Cultuurfonds en de provincie om ook in 2012 weer tijd en geld in de waardebonnenactie te steken.

Deel: ' Start waardebonnenactie 'Advies op maat 2012' '