Ingezonden persbericht

PERSBERICHT - 18 mei 2011

Station Hofplein start nieuw leven als Mini Mall; Rotterdamse hotspot met unieke shops en horeca Langlopend Rotterdams renovatietraject afgerond met oplevering casco pand

Op vrijdag 27 mei vindt de oplevering plaats van het casco pand van de nieuwe creatieve hotspot Mini Mall. Dit is een mijlpaal in de herontwikkeling van Station Hofplein, onderdeel van de historische Hofbogen in Rotterdam. Vanaf dat moment zal een mix van jonge en gepassioneerde ondernemers zich in de Mini Mall gaan vestigen. In september opent de Mini Mall officieel zijn deuren voor publiek met unieke shops en horeca in een kosmopolitische sfeer waar menig Europese hoofdstad jaloers op kan zijn.

In de Mini Mall zijn de eerste zeven spoorbogen van het voormalige Station Hofplein samengevoegd tot één ruimte van vijfentwintighonderd vierkante meter bestemd voor winkels en horeca. Een tiental ondernemers, kunstenaars, ontwerpers en andere creatieve geesten blazen met hun winkels en horeca nieuw leven in dit unieke Rotterdamse stadsgebied. Vintage kleding, originele eco-sneakers, handgemaakte accessoires, stripboeken of tweedehands meubels: in de Mini Mall is voor elk wat wils te vinden. Bezoekers kunnen in de Mini Mall straks ook terecht voor een 'high wine', een latte macchiato, ecologische maaltijden, jazzconcerten en clubavonden.

Geschiedenis
De plek Station Hofplein heeft een rijke en woelige geschiedenis. Met de vestiging van de Mini Mall breekt een nieuw tijdperk aan voor het perrongebouw van de voormalige spoorlijn op het monument De Hofbogen. In het vooroorlogse Rotterdam was het gebied berucht om zijn uitgaansleven, maar na de Tweede Wereldoorlog raakte het gebied in de vergetelheid. In 2008 startte de herontwikkeling van de eerste zeven bogen in Station Hofplein. De sfeer van weleer moest herleven, maar dan op een eigentijdse manier. Het ontwerp van de jonge ontwerpers Peña architecture en Afarai sluit naadloos aan bij het nieuwe karakter van dit gebied; tijdloos, stijlvol, kosmopolitisch.

Officiële opening
In het eerste weekend van september vindt de officiële opening van de Mini Mall plaats. In de maanden voorafgaand aan de opening openen de ondernemers één voor één hun shops en vinden er diverse activiteiten op en rondom de Hofbogen plaats.

Meer informatie: www.mini-mall.nl

De Mini Mall is een initiatief van Hofbogen BV. Hofbogen BV is in 2006 opgericht door woningcorporaties Com·wonen, PWS, Stadswonen en Vestia naar aanleiding van de aankoop van het 1,9 km lange Hofpleinviaduct. Het doel van deze gezamenlijke aankoop is de herontwikkeling van het voormalige spoorviaduct tot een aantrekkelijk verblijfsgebied in Rotterdam Noord. De dagelijkse leiding van deze operatie ligt in handen van het projectbureau de Hofbogen.

Dit project is mede gefinancierd met steun van het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling van de Europese Commissie.

Deel: ' Station Hofplein start nieuw leven als Mini Mall '