Actuele persberichten Utrecht-Stad

Politie Regio Utrecht
Persberichten
Cluster Stad-Utrecht (districten Paardenveld, Marco Polo, Utrecht-Noord en Tolsteeg)

Zondag 5 maart 2000, 11.00 uur

Aangehouden voor steken met mes
Utrecht - Twee mannen uit Utrecht van 21 en 31 jaar zijn ingesloten op verdenking van zware mishandeling. Zij zouden elkaar met een mes hebben gestoken. De 31-jarige liep een verwonding op aan zijn arm. De 21-jarige raakte gewond aan zijn hoofd.

Het incident vond afgelopen nacht rond 02.00 uur plaats op Zwarte Woud nabij een sporthal waar een bruiloft gaande was. Bij het verlaten van de sporthal ontstond om nog onduidelijke redenen een vechtpartij tussen meerdere bezoekers en vond de steekpartij plaats. Ook werden geparkeerde auto's vernield. De politie verricht nader onderzoek.

Lastige automobilist aangehouden
Utrecht - Een 20-jarige automobilist uit Utrecht is vannacht rond half één aangehouden op het Zandpad op verdenking van het rijden onder invloed en het plegen van verzet.

De politie constateerde dat hij alcohol had gedronken en verzocht zijn medewerking voor een blaastest. De Utrechter wilde dit niet, startte zijn auto en gaf gas. Een politieagente wist de bestuurder met veel moeite toch vast te houden. Met behulp van toegesnelde collega's werd de man overmeesterd en ingesloten voor verhoor en onderzoek.

Snelheidscontrole
Utrecht - Bij een snelheidscontrole zaterdagmiddag op de Cartesiusweg zijn 114 bestuurders betrapt. De snelste bestuurder reed 93 terwijl 50 km/u. is toegestaan. Tijdens de controle passeerden 810 bestuurders de radarpost.

Deel: ' Steekpartij bij Utrechtse bruiloft '