Sterk damesveld van start bij NK Cross

Komend weekend 12 en 13 maart strijden ruim 750 Nederlandse atleten om de titel Nederlands Kampioen Cross. Het Hulsbeek in Oldenzaal is dit weekend het toneel voor de cross wedstrijden in diverse leeftijdscategorieën.

Damesveld.

Bijna de complete Nederlandse top verschijnt op zondag 13 maart aan de start in Oldenzaal. Atletes als Ruth van der Meijden, Sabine van de Reijt maar ook Andrea Deelstra zullen met elkaar de strijd aan gaan op het parcours op het Hulsbeek in Oldenzaal. Deze laatste loopster zal Nederland komende zomer vertegenwoordigen in Rio tijdens de hele marathon.

Sterke loopsters zijn:

Miriam van Reijen, Anouk Claessens, Marjon van der Wansem, Jacelyn Gruppen, Esmee Teeling, Jolanda Verstraten , Nisrine Masrhalmi, Miriam van Reijen en Marijke de Visser

Regionale deelneemsters zijn:

Nikki Olde Monnikhof en Ellis Bebseler

Deze top wedstrijd begint om 12.55 uur

Herenveld.

Bij de heren zal de strijd om de eerste plek gaan tussen Jurjen Polderman en Michel Butter. Nederlandse toppers zijn:

Michel Butter, Tim Pleijte, Arne Mulder en Jurjen Polderman. Michel Butter is de meest bekende loper van dit veld met PR’s op de 10 km van 28.48 en 2.09.58 op de hele marathon en dit is de 3e snelste tijd ooit door een Nederlander gelopen. Dat zal dus spannend worden a.s. zondag op Het Hulsbeek in Oldenzaal.

Regionale deelnemers aan deze cross zijn:

Michiel Snuverink, Caimin Stevens, Harald Derks, Thijs Theunissen en Wouter Doesburg

De heren wedstrijd begint om 11.55 uur.

Een mooie gelegenheid om deze snelle mannen en vrouwen eens in een echt NK te zien schitteren. Entree bij deze wedstrijden is gratis.

Van beide wedstrijden zal een verslag worden gedaan door de NOS voor hun uitzending van 18.10 op zondagavond.

Deel: ' Sterk damesveld van start bij NK Cross '