Ingezonden persbericht

Zwolle, 22 mei 2012

Steun van Van Hijum in de Tweede Kamer zeer welkom in Overijssel.

De CDA Statenfractie ondersteunt de oproep van CDA Tweede Kamerlid Eddy van Hijum tot herbezinning over de noodzaak om extra goederentreinen door Oost -Nederland te laten rijden. Want een grote hoeveelheid goederentreinen door dorpen en steden waar veel mensen wonen kan gewoon niet.

Snelle Invoering van het Europese beveiligingssysteem ERTMS kan een deel van het probleem oplossen. Er kunnen meer personentreinen op het spoor in de Randstad rijden. Dus er hoeven minder goederentreinen verplaatst te worden. Ook moet het onderzoek worden geactualiseerd. Dit is ook wat de CDA fractie en andere fracties en belangenorganisaties als Rona en No Rail steeds hebben gezegd. Het kan niet zo zijn dat de Betuweroute en de binnenvaart niet een volwaardige plek in het onderzoek hebben. Dit is trouwens ook het standpunt van de MER commissie. Het kan dus niet anders dan dat de PHS controversieel verklaard moet worden op dit moment.

Deel: ' Steun van Van Hijum in de Tweede Kamer zeer welkom in Overijssel '