Stichting Alida Kemp Fonds maakt schoolkinderen blij met kleding

LA CEIBA, Honduras, 20130201 -- In de maand januari 2013 heeft Stichting Alida Kemp Fonds kleding uitgedeeld aan de kinderen uit de allerarmste gezinnen in La Ceiba, Honduras. In Honduras leeft 63,2 procent onder de armoedegrens volgens de Wereldbank. Gezinnen die onder de armoedegrens leven moeten rondkomen van 1,25 dollar per dag of minder. Om deze gezinnen te helpen heeft Stichting Alida Kemp Fonds een kledinguitdeelproject uitgevoerd.

[Foto van Pastor Serafin Espinoza in La Ceiba, Honduras] In San Pedro Sula is alle kinderkleding aangekocht. De eigenaar van deze kinderkledingwinkel (Tiendas La Moderna S. De R. L.) heeft het fonds geholpen met een forse donatie op de aankoop van de kleding. In totaal zijn er 250 broeken/rokken en 250 shirts/hemden gekocht voor schoolkinderen, zowel voor jongens als voor meisjes voor de leeftijd van 5-12 jaar.

In La Ceiba is de kleding uitgedeeld onder begeleiding van Pastor Serafine en Marlon Geovanny Garcia. Beiden werken op vrijwilligersbasis voor de Stichting. Binnen 2 weken was alle kleding uitgedeeld.

Over Alida Kemp Fonds

Alida Kemp-Lelieveld (1920-2011) heeft heel haar leven haar twee zussen ondersteund die werkten als onderwijzeressen op een basisschool in Indonesie. Zij dacht altijd eerst aan anderen en dan aan haarzelf. Na het overlijden in 2011 is het Alida Kemp Fonds opgestart om de naaste te ondersteunen. Alida Kemp Fonds is dan ook een jong hulpfonds dat uit christelijke gedrevenheid en de wil om te helpen is ontstaan. Kernactiviteiten zijn; het christelijke geloof en het helpen van kinderen/gezinnen met voedsel, kleding en onderwijs in Honduras. De stichting werft middelen in Nederland om de missie in Honduras financieel te ondersteunen. Het meeste geld voor de stichting wordt opgehaald in Leidschendam en omgeving. De stichting werkt alleen met vrijwilligers in Nederland en Honduras.

Referenties

Eerder verschenen artikelen op Nieuwsbank zijn:
Alida Kemp Fonds start voedselproject op school in La Ceiba Honduras
Alida Kemp Fonds stuurt eerste kind naar school