Stichting 'Geen drugs, Wel Leven' op Bijlmerplein

AMSTERDAM, 20121201 -- Zaterdagmiddag 1 december kwamen vrijwilligers van de stichting 'Geen Drugs, Wel Leven' naar het Bijlmerplein om mensen te waarschuwen voor de gevaren van drugs. Zij hebben vanaf 13:30 uur voorlichtingsmateriaal uitgedeeld met daarin feiten over drugsgebruik.

Met het vooruitzicht op de opening van twee coffeeshops en de al bestaande problematiek vindt de organisatie het belangrijk om ook wat aan voorlichting te doen. “Het is bewezen dat voorlichting toekomstig drugsgebruik vermindert. Drugs richten gewoon heel veel schade aan. Afkicken kan heel lastig zijn. Daarom kan je maar beter voorkomen dat iemand er ooit aan begint.”

De informatie die uitgedeeld werd, belicht de mentale en lichamelijke gevolgen van drugsgebruik. Zo heb je bijvoorbeeld al kans op een psychose door het blowen van één joint.

De stichting 'Geen drugs, Wel Leven' is voortgekomen uit de drugsvoorlichtingsactiviteiten van de Scientology Kerk Amsterdam. Inmiddels is het een seculiere stichting. Voor meer informatie over de actie of de organisatie kunt u kijken op www.geendrugs-welleven.nl of een email sturen naar info@geendrugs-welleven.nl

Deel: ' Stichting 'Geen drugs, Wel Leven' op Bijlmerplein, Amsterdam-Zuidoost '