Stichting KWAMUTEGEN verrast winnaar met elektrische fiets

onder het motto: een schone weg is een veilige weg

KIJKDUIN, 20140818 -- Op donderdag 21 augustus reikt Nederland Schoon directeur Helene van Zutphen samen met Hans Böhm, van Stichting KWAMUTEGEN de elektrische fiets uit aan een van de deelnemers aan een consumentenonderzoek naar het gebruik van de autovoorziening “de otobin”.

De uitreiking vindt plaats om 14.00 uur te Kijkduin bij Strandpaviljoen Parker Beachclub, voorafgaand aan de uitreiking van de landelijke prijs voor het schoonste strand.

[Afbeelding Otobin prullenbakje voor in de auto]
Autoprullenbakje
De otobin past in de bekerhouder en is bedoeld om klein afval in de auto te verzamelen, zoals kauwgomresten, snoeppapiertjes, appelklokhuis, een lollystokje of andere rommel. Een simpele oplossing voor een dagelijkse ergernis. Want in geen enkele auto zit een fatsoenlijke prullenbak.
Eerdere experimenten tonen aan dat weggebruikers afval langer bij zich houden  als er een afvalvoorziening in de auto is

Rij veilig – Rij schoon
Onder het motto ‘Rij veilig – Rij schoon’ introduceert Stichting KWAMUTEGEN het autoprullenbakje  otobin, een milieuvriendelijk product waarmee automobilisten kunnen bijdragen aan socialer verkeersgedrag. Het autoprullenbakje is gemaakt van gerecycled karton en kan na gebruik met afval en al zo in de vuilcontainer. Zo houden we Nederland Schoon.

Enquête
Aan passanten in winkelcentra en bezoekers van parkeergarages zijn enige duizenden proefexemplaren van de otobin uitgedeeld met het verzoek online een enquête in te vullen.

Opmerkelijke uitkomst
- Ruim 80 procent van de respondenten vindt de otobin super/handig
- 54 procent zegt de otobin te gaan gebruiken.

Initiatiefnemer
De non-profit Stichting KWAMUTEGEN heeft de ANBI status met als doelstelling het bevorderen van een veilig en sociaal verkeersgedrag. In het verlengde van bestaande regelingen steunt de stichting jonge verkeersslachtoffers bij het zo goed mogelijk te boven komen van een verkeersongeval.De netto opbrengst van de otobin gaat naar het KWAMUTEGEN kinderfonds.

Meer informatie over de otobin en de uitkomsten van de gehouden enquête, is te vinden op de website www.otobin.nl ­­­­­­­­­

Locatie:
De uitreiking vindt plaats op 21 augustus om 14.00 uur te Kijkduin bij Strandpaviljoen Parker Beachclub, voorafgaand aan de uitreiking van de landelijke prijs voor het schoonste strand.

Deel: ' Stichting KWAMUTEGEN verrast winnaar met elektrische fiets '