Stichting Stop Kindermisbruik Businessclub van start

HAARLEM, 20111208 -- Stichting Stop Kindermisbruik start een Business Club voor ondernemers, directieleden en managers uit heel Nederland die op een betrokken wijze invulling willen geven aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. Ondernemers Ronald Weerwag (CEO van Arron Group) en Antoine Endtz (Managing Partner Endtz & Co Advocaten) zijn de initiatiefnemers. Deze netwerkorganisatie sluit aan bij het nieuwe ondernemen waarbij netwerken en het versterken van het imago wordt gecombineerd met het steunen van een goed doel.

“De Stop Kindermisbruik Business Club is voor mij de ideale mogelijkheid om op een effectieve manier Stichting Stop Kindermisbruik te steunen en tegelijkertijd invulling te geven aan de wens om maatschappelijk betrokken te ondernemen. De Business Club steunt een project in Nederland en in het buitenland waarvan we het hele jaar door zien wat er concreet met het geld gedaan wordt. Daarnaast kan ik mijn netwerk en naamsbekendheid vergroten en via mijn website het goede werk van de Stichting Stop Kindermisbruik uitdragen. Er worden regelmatig bijeenkomsten georganiseerd met interessante sprekers en ik word voor een aantal exclusieve evenementen uitgenodigd.” Aldus Ronald Weerwag.
De business club gaat op 8 december 2011 officieel van start. De eerste netwerkbijeenkomst vindt in maart 2012 plaats. De bijdrage van minimaal € 5.000 per jaar komt ten goede aan het bevrijden en opvangen van minderjarige meisjes die vast zitten in de prostitutie.

Over Stop Kindermisbruik
Stop Kindermisbruik is in 2008 door Arjan Erkel en Yolanthe Sneijder Cabau opgericht om kinderhandel en kinderprostitutie te stoppen. Door steun van de organisatie worden minderjarige meisjes gered uit bordelen, massagesalons en karaokebars, opgevangen en gerehabiliteerd. Stop Kindermisbruik steunt tien partnerorganisaties en is werkzaam in Bangladesh, Brazilië, Cambodja, China, de Filippijnen, India, Kameroen, Nederland, Nepal en Thailand. Sinds de oprichting heeft Stop Kindermisbruik de redding en re-integratie van meer dan 1.500 meisjes mogelijk gemaakt. Froukje de Both, Arjan Erkel, Glennis Grace, Vivian Reijs, Wesley Sneijder, Yolanthe Sneijder Cabau, Jim Bakkum en Bettina Bakkum Holwerda zijn ambassadeur van de stichting.

Deel: ' Stichting Stop Kindermisbruik Businessclub van start '