Carros

RAI: Stijging motorverkopen in derde kwartaal 2001

(09 oktober 2001)

In het derde kwartaal van 2001 zijn meer motoren verkocht dan in hetzelfde kwartaal vorig jaar. In totaal zijn in juli, augustus en september 4.049 motoren op kenteken gezet, een stijging met 3,5 procent. In het derde kwartaal 2000 werden 3.909 motorfietsen verkocht. Het herstel van de motorverkopen hangt ongetwijfeld samen met de warme en droge zomer die we hebben gehad. Mooi en droog weer is nu eenmaal zeer uitnodigend om op de motor te stappen, aldus Ine Cup, secretaris van de afdeling Gemotoriseerde Tweewielers van de RAI Vereniging. Gemeten over de eerste drie kwartalen van dit jaar zijn 15.986 motoren verkocht. De verkopen dit jaar liggen 10 procent onder het niveau van vorig jaar.

Verkopen snorfietsen dalen licht
De verkoop van snorfietsen blijft in de eerste negen maanden van dit jaar licht achter bij het voorgaande jaar. Tot nu toe zijn er 17.942 snorfietsen verkocht tegen 18.916 in het vorig jaar. Een daling met ruim 5 procent. Het aandeel van de zogenaamde scootermodellen is dit jaar gegroeid naar 43 procent. Vorig jaar was dat aandeel 38 procent.

Bromfietsverkopen dalen
Met 26.753 verkochte bromfietsen is in de eerste negen maanden van dit jaar sprake van een duidelijke daling. In dezelfde periode vorig jaar werden nog 36.407 bromfietsen verkocht.
Het aandeel van de scootermodellen blijft bij brommers hoog: 8 van de 10 brommers is een scootermodel.

Deel: ' Stijging motorverkopen in derde kwartaal 2001 '