expostbus51

De Koning van de Kaas

Londen - februari 1999

De Koning van de kaas

Tijdens de Londen Dairy Show die gelijktijdig was/is met de 11e International Food&Drink Exhibition te Londen is voor de 8e keer de Stilton van Cropwell BishopCreamery met de gouden medaille voor de beste Stilton naar huis gegaan. De eerste keer dat Cropwell Bischop deze prijs won was in 1987 en dat voor een bedrijf dat in 1986 is opgericht uit verschillende kleine kaas boertjes.

De jury prees de Stilton die crèmig, geelkleurig, vochtig, en licht kruimelig was, en perfect groen/blauw geaderd was met de blauwschimmel (PENICILLIUM ROQUEFORTI). Ook de korst die op natuurlijke wijze ontwikkeld is deed de juryleden besluiten om deze Stilton uit het graafschap Nottinghamshire, welke in Nederland door VEN Internationale Versmarkt exclusief wordt geimporteerd, wederom de eer te geven als 'the best Stilton 1999'.

Voor info en eventueel een foto van de Stilton

VEN Internationale Versmarkt
Weesperstraat 124

1112 AP Diemen