Gemeente Borsele

Stoomtrein Goes Borsele presenteert Masterplan

30-er jaren Gerestaureerde locomotief en rijtuig trekken plannen voor Historisch Spoorwegmuseum Goes

Stoomtrein Goes Borsele (SGB) heeft op 25 juni j.l. haar bouwplannen voor het Historisch Spoorwegmuseum Goes gepresenteerd aan bestuurlijk- en zakelijk Zeeland. Het Masterplan SGB behelst de bouw van een museumgebied rondom de historische locomotievenloods met als thema `spoorwegen in de dertiger jaren'. SGB opening De SGB verwacht hiermee jaarlijks honderdduizend bezoekers te gaan trekken. Het traject van de SGB wordt uitgebreid naar Roosendaal en Vlissingen en onderhouden met gerestaureerd vooroorlogs-spoorwegmaterieel.

De historische overkapping van circa 1880 uit Utrecht wordt in Goes weer opgebouwd en vormt de basis van het `dertiger jaren beeld' dat hier wordt neergezet. De SGB wil de investeringen in het museumgebied realiseren met steun van de NS, Provincie Zeeland, gemeenten en het bedrijfsleven. In het kader van de start namen de Zeeuwse commissaris van de Koningin W.T. van Gelder, burgemeester J.L.M. Mandos en wethouder S.J. Heijning van Goes de gerestaureerde stoomlocomotief `Borsele' en het gerestaureerde rijtuig officieel in gebruik.

Deel: ' Stoomtrein Goes Borsele presenteert Masterplan '