Stork Group

Naarden, 23 april 1999

Stork benoemt nieuwe directie bij Fokker Services

De Raad van Bestuur van Stork heeft met ingang van 17 mei 1999 ir. Max J. Wieringa benoemd tot algemeen directeur van Fokker Services. De heer Wieringa is afkomstig van Wärtsilä NSD Corporation, waar hij als Vice President Services tot zeer recent verantwoordelijk is geweest voor de wereldwijde service-organisatie en onderdelenlogistiek van deze dieselmotorenproducent. Voordien was hij de algemeen directeur van Wärtsilä NSD Nederland in Zwolle.

Fokker Services is een 1.200 medewerkers tellende werkmaatschappij die actief is op de vliegtuigonderhoudsmarkt, waaronder de Fokker vloot van 1.200 toestellen. Het bedrijf telt vestigingen op Schiphol, in Woensdrecht, Nieuw Vennep, Singapore en Atlanta (VS). Het is de grootste van de vier Fokker ondernemingen die in 1996 door Stork werden overgenomen. Stork realiseert met zijn aerospace activiteiten inmiddels meer dan 20% van de totale concernomzet van NLG 5 miljard (EUR 2,3 miljard).

Informatie voor de pers:
J.A. Huurdeman