JOB AUDIT

Stork en ITF krijgen kwaliteitsstempel voor vacatures
Dit is een origineel persbericht.
Niet het ANP, maar de afzender van dit bericht is verantwoordelijk voor de inhoud.

Stork Food en Dairy Systems B.V. en ITF, IT-Facilitaire ondersteuning SNS Reaal Verzekeringen, hebben aantrekkelijke vacatures.

(expostbus51)

CBS

vacatures was het voor vele sollicitanten makkelijk om een baan te verkrijgen. Maar welke zou je als sollicitant dan kiezen? JobAudit maakt deze keuze helder met het eerste kwaliteitsstempel voor vacatures.

Stork Food en Dairy Systems B.V. te Amsterdam en ITF in Alkmaar lieten hun vacatures onder de loep nemen door JobAudit. Uit het onderzoek blijkt dat de functies bovengemiddeld aantrekkelijk zijn. Daarmee verdienen ze als eerste het kwaliteitstempel voor vacatures. Bij Stork Food en Dairy gaat het om een MTS-Elektro functie. Bij ITF gaat het om verschillende functies te weten: applicatieprogrammeur, systeemontwerper, informatie analist en Projectleider.

'Door deze nieuwe benadering van de arbeidsmarkt denken wij de juiste doelgroep voor ons te interesseren.' Zegt Freek Bakker, Human resources Manager bij Stork Food en Dairy Systems B.V.

'Wij zijn heel blij met dit kwaliteitsstempel', zegt Anja Schipper, Coördinator werving. 'Maar het is natuurlijk vooral voor de sollicitanten zeer aantrekkelijk om zich via deze weg duidelijk te laten informeren over de vacatures bij ITF, IT-Facilitaire ondersteuning SNS Reaal Verzekeringen'.

De keuze van de sollicitant
Aan het kwaliteitsstempel in de personeelsadvertentie kan de sollicitant zien of het rapport van de vacature aanwezig is. Het kwaliteitsstempel is onderbouwd met een rapport. Het rapport beschrijft op een gestandaardiseerde wijze een vacature en probeert hierin zo volledig mogelijk te zijn. De verstrekte informatie is objectief. Zowel negatieve als positieve aspecten van de baan zijn zichtbaar. De geïnteresseerden kunnen het rapport opvragen alvorens zij besluiten te solliciteren.

'Het rapport bevat veel, zo niet alle informatie over het bedrijf en de vacature. Sollicitanten kunnen direct zien of de baan een goede is' zegt mededirecteur Peter Visbeek. Daarnaast kunnen kandidaten ons ook bellen voor een persoonlijk verslag van een van onze consultants.

Kwaliteit
JobAudit geeft bedrijven de mogelijkheid zich te onderscheiden op kwaliteit. JobAudit beschrijft de vacatures aan de hand van zeven pijlers. Onderzocht worden onder meer de organisatie, cultuur, bevoegdheden, opleidingsmogelijkheden en beloning. Werkgevers tonen aan dat het prettig werken is bij hun organisatie. De sollicitanten weten door het rapport exact waar ze aan beginnen en kunnen zich een beeld vormen van een carrière bij deze organisatie.
Meer weten
JobAudit heeft de functies kort beschreven op haar eigen website. Het uitgebreide rapport kan via de website of telefonisch opgevraagd worden. Het rapport is ook op te vragen bij de werkgever.
Noot aan de redactie:
Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met:

JobAudit, Michiel Stokman of Peter Visbeek
Telefoon, 0229-279794