Stork Group

Naarden, 17 november 1999

Stork verwerft vooraanstaande positie op verhuurmarkt voor materieel

Stork N.V. heeft in principe overeenstemming bereikt met Reisiger Beheer B.V. over de overname van 100 % van de aandelen van Reisiger Verhuur Groningen B.V. en Reisiger Verkoop B.V. door Stork.

Reisiger is vooral actief in de verhuur van materieel op basis van het one stop shopping concept en heeft verhuurvestigingen in Groningen, Sneek, Stadskanaal en Coevorden. De nadruk ligt op de marktsegmenten bouw, infra, installatie, (petro) chemie, industriële dienstverlening en aannemerij.

Door deze overname versterkt Stork haar marktpositie op het gebied van verhuur, verkoop en service bij de technische dienstverlening.

Binnen de Stork organisatie zal Reisiger als een werkmaatschappij opereren.

Voor de betrokken werkmaatschappij Stork Materieel B.V. betekent deze overname een versterking van haar positie. Stork Materieel richt zich reeds met twaalf vestigingen in de belangrijkste industriële regios in Nederland, op het aanbieden van een totaal-concept voor het verzorgen van de materieelbehoefte voor bedrijven in de industriële sector.

Het totale Stork aanbod is gericht op het one stop shopping concept en varieert van (tijdelijke) voorzieningen op het gebied van lastechniek, stroom, perslucht, verlichting en accommodaties tot de verhuur en verkoop van een uitgebreid assortiment van equipment en gereedschappen.

Door de combinatie van de overname van Reisiger, de recentelijk aangekondigde principe overeenkomst met Interlas en de reeds bestaande activiteiten van Stork Materieel zelf, is in Nederland (met 260 medewerkers verspreid over 16 vestigingen met een gezamenlijke omzet van NLG 80 miljoen (EUR 36,3 miljoen)) een vooraan-staande marktpositie verkregen op het gebied van verhuur van materieel aan bedrijven op basis van het one stop shopping concept.

Stork Materieel is een werkmaatschappij van de Stork Technical Services Group.

In 1998 realiseerde deze groep met 10.000 medewerkers ca. NLG 2 miljard (EUR 900 miljoen) omzet van de totale concernomzet van NLG 5 miljard (EUR 2,3 miljard).
Informatie voor de pers:

J.A Huurdeman