Stork Group

Naarden, 7 juni 1999

Stork neemt ICT-bedrijf TPE over

Stork Installatietechniek B.V. en TPE Information Services (Zoetermeer) hebben een intentieverklaring getekend waarin de overname van 100 % van de aandelen van TPE Information Services door Stork is overeengekomen.

TPE Information Services levert totaaloplossingen op het gebied van de informatie- en communicatietechnologie, waarbij advies, levering, implementatie en beheer / onderhoud in een totaalconcept worden verzorgd. TPE Information Services telde ultimo 1998 20 medewerkers en realiseerde een omzet van ruim NLG 12 miljoen (EUR 5,5 miljoen). Haar diensten worden hoofdzakelijk in de Randstad aangeboden in de segmenten overheid, banken en verzekeringen, zakelijke dienstverlening en transport. TPE Information Services zal binnen Stork een bijdrage leveren aan de verbreding van de technische dienstverlening.

Voor Stork Installatietechniek betekent deze overname een versterking voor de activiteit ICT-systemen van de full-servicevestigingen in Nederland. De strategie van Stork Installatietechniek is het aanbieden van full-service in gebouwen voor de eigenaren en de gebruikers van die gebouwen. Dit full-service aanbod resulteert in complete werkplekken door integratie van voorzieningen op het gebied van licht, kracht, verwarming, koeling, lucht, informatie en communicatie.

Stork Installatietechniek maakt deel uit van de Stork Technical Services Group. In 1998 realiseerde deze groep met 10.000 medewerkers NLG 2 miljard (EUR 900 miljoen) omzet van de totale concernomzet van NLG 5 miljard (EUR 2,3 miljard).

Informatie voor de pers:
J.A. Huurdeman