Student Universiteit Twente wint Age of Empires II toernooi

Microsoft campus in Redmond op 24 oktober a.s. strijdtoneel wereldtitel

Schiphol-Rijk, 11 oktober 2001 - De 20-jarige Tim Taminiau, student technische natuurkunde aan de Universiteit Twente, heeft de Nederlandse finale van het Age of Empires II International Tournament op zijn naam geschreven. Dit door Microsoft georganiseerde toernooi startte op 17 augustus jongstleden met 290 deelnemers. Microsoft is de uitgever van dit zowel online als offline te spelen strategische computerspel. De voorrondes dunden het veld uit tot 16 gamers waaruit volgens een knockout systeem op 31 augustus de twee finalisten bekend werden. Taminiau versloeg in de finale de 22-jarige uit Gouda afkomstige Tjun Wang met ruime cijfers. Op basis van deze overwinning neemt Taminiau deel aan het 'Age of Empires II: The Conquerors International Tournament' op 24 oktober a.s. op de Microsoft campus in Redmond (VS). Taminiau mag door deze overwinning ook deelnemen aan de World Cyber Games in Seoul als lid van het Benelux Gamersteam.

De winnaar van de Nederlandse finale, die speelt onder de alias ShangVictory, gold vooraf als favoriet. Taminiau: "Het is een klein wereldje. We kenden elkaar al. Ik wist dat ik meer kansen had, maar elke overwinning is weer een verrassing. Op dit toernooi moest ik onder spanning presteren. Ik vind het heel mooi dat ik nu naar twee buitenlandse toernooien ga. Ik heb zeker kansen, maar de nummer 1 van Zuid-Korea - bekend onder de alias GRUNT - is een geduchte tegenstander. In Korea worden veel spelers gesponsord, zodat ze de hele dag niets anders doen." De andere finalist - onder gamers beter bekend als Ragging_BOLT, ontvangt onder andere als beloning voor zijn tweede plaats één jaar lang alle nieuwe Microsoft PC games gratis.

Taminiau is kanshebber voor de hoofdprijs van $ 50.000 die op het 'Age of Empires II: The Conquerors International Tournament' wordt uitgeloofd. Bij de World Cyber Games in Seoul, waar Taminiau ook heen gaat, is een totaal prijzengeld van $ 300.000 te winnen. Age of Empires is een real-time strategiespel met levensechte graphics en animaties. Wereldwijd spelen ruim acht miljoen gamers zowel online als offline het spel. Op de Nederlandse online gamingsite www.GamePoint.net is het volledige finalespel tussen ShangVictory en Ragging_BOLT te bekijken. Voor meer informatie kijk ook op www.microsoft.com/games/conquerors/ en op www.worldcybergames.nl

Microsoft
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software, diensten en Internet-technologie voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks aan producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen meer mogelijkheden te bieden met behulp van software, ongeacht op welke plaats, op welk moment en met welk apparaat.

Deel: ' Student Universiteit Twente wint Age of Empires II toernooi '