PERSBERICHT Rotterdam, 17 februari 1999

ARA stuwt jong talent naar ongekende hoogte.

Begin februari hebben zes communicatie/creatief studenten van de Ichthus Hogeschool Rotterdam een eigen reclamebureau opgericht: NiNix Communicatie. De unieke kenmerken van dit bureau zijn: (1) het is een reclamebureau van (nog) niet-afgestudeerden; (2) het bureau is ondergebracht bij ARA, Rotterdams meest toonaangevende communicatie-adviesbureau; (3) het starten van NiNix wordt door de Ichthus Hogeschool bij wijze van experiment gehonoreerd als afstudeeropdracht.

Naast het starten en het managen van NiNix schrijven de studenten ook een scriptie die betrekking heeft op marketingcommunicatie / reclame. Het communicatie-adviesbureau ARA, gevestigd in het World Trade Center van Rotterdam, biedt het startende bureau NiNix voor een half jaar onderdak en verstrekt de noodzakelijke faciliteiten (kantoorruimte op de 22e etage van het World Trade Center, computers, begeleiding e.d.).

NiNix: een full-service bureau
Het idee om NiNix op te richten, ontstond bijna een jaar geleden. Onmiddellijk werd gedacht aan een samenwerking met een groot reclamebureau. De link met een bekend reclamebureau heeft als voordeel dat potentiële klanten eerder met NiNix van gedachten willen wisselen, vanwege de kwaliteitsstempel van ARA. Verder is het zo dat op allerlei fronten deuren sneller opengaan. Communicatie-adviesbureau ARA stond vanaf de eerste kennismaking zeer positief tegenover de plannen van NiNix. ARA biedt een kweekvijver voor de jonge NiNix talenten en kan op deze manier ook feeling houden met reclamemakers in spé.

De taakverdeling binnen NiNix is tot stand gekomen naar aanleiding van de verschillende stage-ervaringen van de studenten. De aanwezige specialisten binnen NiNix zijn: Arjan Ribbe Managing director
Carolien van Woudenberg Hamstra Research manager
Minouche de Wilde Account manager
Hans Warnaar Media manager
Astin de Zeeuw Art director
Erwin de Zwart Copywriter

De positionering
NiNix positioneert zich als een frisse bries door de (Rotterdamse) reclamewereld. Zes jonge ondernemers die met originele ideeën adverteerders willen voorzien van opvallende campagnes waarvoor een tailor-made- middelenplan wordt gemaakt. De methode die NiNix hanteert, is gebaseerd op marketing- en communicatiedoelstellingen en plaatst media(concepten) een aantal stappen eerder in het proces. De mediaconcepten nemen direct na de briefing een prominente positie in binnen de routing van idee tot creatieve uitwerking. Onder mediaconcepten worden minder voor de hand liggende vormen van media verstaan die wel degelijk potentie bieden om op doeltreffende wijze een boodschap over te brengen. Kortom: NiNix biedt een heel scala aan mogelijkheden voor een effectieve en opzienbarende campagne.

De klanten
NiNix gaat zich het komende half jaar bezig houden met diverse projecten op communicatiegebied. Op dit moment wordt er al gewerkt aan campagnes voor een aantal klanten. Zo wordt bijvoorbeeld voor museum Boijmans Van Beuningen een communicatieplan opgesteld voor het 150-jarig bestaan op 3 juli 1999. Dit plan opgesteld volgens de NiNix-aanpak en heeft al diverse verfrissende mediaconcepten opgeleverd. 0-0-0-0-0-0-0-0

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Hans Warnaar, NiNix Communicatie, tel: 010-4057125 (E-mail: hans.ninix@ara-communicatie.nl) of dr. Rik Riezebos, communicatie-adviesbureau ARA, tel: 010-4057277 (E-mail: r.riezebos@ara-communicatie.nl).

NiNix Communicatie, World Trade Center, Beursplein 37, 3011 AA Rotterdam, tel: 010-407125, fax: 010-4057378

Deel: ' Studenten Ichthus Rotterdam richten eigen reclamebureau op '




Lees ook