Studiereis voor ondernemers naar Curaçao

AMSTERDAM, 20060307 -- Op 3 mei zal Handelsroute.nl wederom een studiereis voor ondernemers organiseren. Dit maal gaat de reis naar Curaçao.

Bij Curaçao denkt men al gauw aan een zonnige Caribische vakantiebestemming, de pontjesbrug of de kleurrijke façades van Willemstad. Maar het grootste eiland van de Nederlandse Antillen heeft ook zakelijk gezien heel wat te bieden.

Met de strategische ligging biedt Curaçao een uitstekende distributielocatie op het kruispunt van diverse handelsroutes. Bijvoorbeeld voor export naar Zuid-Amerika (ruim 300 miljoen consumenten) en het Caribische gebied (ruim 30 miljoen consumenten). Curaçao biedt extra faciliteiten voor ondernemers die gebruik willen maken van deze hub-functie in de vorm van speciaal ingerichte economische en industriële zones. Deze zones bieden een goede infrastructuur en aantrekkelijke fiscale voordelen.

De wetgeving op Curaçao en in Nederland is grotendeels gelijk. Curaçao was overigens voorloper bij de invoering van specifieke e-commerce wetgeving. De bestuurstaal is Nederlands, wat het vastleggen van overeenkomsten vereenvoudigt. Daarnaast spreken veel eilanders Engels en Spaans, zo kan men als schakel fungeren richting Zuid-Amerika en de VS. De beduidend lagere arbeidskosten en diverse subsidieprogramma's bieden nog extra financiële impulsen om zaken te doen op Curaçao.

In samenwerking met diverse lokale en Nederlandse organisaties is er een programma samengesteld voor Nederlandse ondernemers die zaken willen doen op Curaçao. Alle voor- en nadelen zullen in workshops, bedrijfsbezoeken, presentaties en matchmaking bijeenkomsten aan bod komen.

Meer informatie en de aanmeldingsprocedure voor deze ondernemersreis naar Curaçao vindt u op www.handelsroute.nl

Deel: ' Studiereis voor ondernemers naar Curaçao '