knwv

knwv - persberichten

persberichten

datum: 14-9-1999

windsurfen - succesvolle windsurftocht over nieuwe waterweg

----------------------------------------------------------------------- rotterdam, 12 september 1999

vandaag heeft de 61 jarige kas kaspers als eerste nederlander met succes de maas en de nieuwe waterweg met een windsurfboard weten te bedwingen. deze tocht vormt de eerste etappe van een rondje om manhattan die deze voormalige medewerker van de holland amerika lijn begin volgend jaar wil ondernemen. kaspers hoopt hiermee zijn twee grote liefdes, de holland amerika lijn en het windsurfen symbolisch te combineren almede zijn maidentrip naar new york met de ss maasdam te herdenken.

rond half elf vertrok kaspers uit de centraal en goed te bereiken city marina te rotterdam, gesteund door het gemeentelijk havenbedrijf van rotterdam en een professionele volgboot uit texel. hoewel hij twee keer met materiaalpech te maken kreeg en bovendien de wind pal tegen had, wist hij om half drie de berghaven in hoek van holland vermoeid maar gezond binnen te lopen. dankzij de éénmalige uitzondering die voor kaspers gemaakt werd, kan hij zich de eerste windsurfer noemen die deze tocht succesvol heeft ondernomen.

begin volgend jaar zal kas kaspers met het vliegtuig naar new york vertrekken om daar via de hudson rond het eiland manhattan te varen. xx hiermee gaat dan een lang gekoesterde wens in vervulling.

ter voorbereiding op zijn tocht in new york zal kaspers volgende week zaterdag 18 september eveneens deelnemen aan de beroemde texel race. deze ruim honderd kilometer lange tocht rond texel geldt als zwaarste marathon in europa. op texel zal hij om 11:30 uur starten bij paal 9.

voor nadere informatie omtrent de surfplannen van kas kaspers of over de texel race kunt u bellen met hans van den bergh, telefoon (06) 53
37 33 21 of kas zelf op telefoonnummer (030) 244 0 600. e-mailen kan ook naar hvdbergh@cs.com.

-----------------------------------------------------------------------

Deel: ' Succesvolle windsurftocht over nieuwe waterweg '