Sun brengt nieuwe platte beeldschermen op de markt

Persbericht

Amersfoort, 2 november 1999 - Sun Microsystems introduceert een aantal nieuwe platte beeldschermen en display-technologieën. De nieuwe platte monitor is speciaal ontwikkeld om ruimte te besparen én een heldere en scherpe weergave te realiseren. Het heldere beeld en de brede hoek maken het makkelijker informatie op te nemen. Voor gebruikers die de voorkeur geven aan traditionele beeld- schermen, ontwikkelde Sun nieuwe CRT display- oplossingen op basis van de nieuwste 'flat screen' Triniton-technologie.

De nieuwe platte beeldschermen voldoen aan de behoeften van het groeiende aantal technische gebruikers, die willen werken met lichtgewicht desktop-monitoren met een helder beeld. Door het ontwerp van de schermen is het mogelijk grotere afbeeldingen weer te geven. Verder maakt dit ontwerp flexibele toepassingen binnen een werkomgeving mogelijk. Zo kunnen de monitoren eenvoudig los van de basis aan de muur gehangen worden.

De zeer platte 18" monitor van Sun heeft dubbele video-input, waardoor deze tegelijkertijd aan een Sun-werkstation en aan een PC gekoppeld kan zijn. Zo kunnen bijvoorbeeld financiële gebruikers schakelen tussen een spreadsheetprogramma op een PC en analysesoftware op een Sun Ultra-werkstation. In vergelijking met andere beeldschermen, die 6-bit panelen met 262.000 kleuren hebben, biedt Sun 8-bit panelen met 16,7 miljoen kleuren en image rendition.

De nieuwe 19" en 21" monitoren van Sun maken gebruik van de CRT Triniton-technologie, waardoor de kleuren op het gehele scherm even scherp zijn. Deze producten zijn speciaal ontwikkeld voor grafici, desktop publishers en CAD-professionals, en leveren optimale helderheid en kleuruniformiteit. Bovendien hebben deze monitoren dubbele input en digitaal on-screen-beeld in zes talen, en zoomfuncties, kleur- en temperatuurinstelling, control locks en correctiemogelijkheden.

Tevens breidt Sun de imaging-mogelijkheden van haar Solaris 7-besturingssysteem versie 11/99 verder uit. Solaris 7 ondersteunt nu ook Xinerama, waarmee complete simulaties, spreadsheets en aandelenanalyses in één overzicht getoond kunnen worden. Hierdoor zijn panoramaoverzichten over 12 monitoren mogelijk. Deze oplossing is met name geschikt voor toepassingen binnen de olie- en gasindustrie, CAD-omgevingen en electronic design automation-omgevingen(EDA), voor financiële handelaren en ontwikkelsimulatoren.

Prijzen

De 18" LCD monitor is beschikbaar voor 3630 euro of f 8045,--, het 17" CRT-beeldscherm is in prijs verlaagd en kost nu 430 euro of f 945,--. Het flatscreen Triniton beeldscherm is beschikbaar vanaf 715 euro of f 1517,--. Alle prijzen zijn exclusief BTW.

Sun Microsystems

Sun Microsystems, opgericht in 1982, heeft met haar unieke visie 'The Network Is The Computer' een positie als marktleider veroverd op het gebied van hardware, software en diensten. De diensten richten zich op het realiseren van bedrijfsomvattende intranetten en het uitbreiden van de mogelijkheden van Internet. Sun behaalde een jaaromzet van bijna $ 11,5 miljard, en heeft kantoren in meer dan 150 landen. Op http://www.sun.nl is meer informatie over het bedrijf beschikbaar.

Sun, het Sun-logo, Sun Microsystems, Solaris, Java en 'The Network Is The Computer' zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Sun Microsystems, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Alle SPARC-handelsmerken worden onder licentie gebruikt en zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van SPARC International, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Producten die het SPARC-handelsmerk dragen, zijn gebaseerd op een architectuur die ontwikkeld is door Sun Microsystems, Inc.

VOOR MEER INFORMATIE EN HET AANVRAGEN VAN ILLUSTRATIEMATERIAAL:

Sun Microsystems Computers Jeanette Verstappen Tel: 033 450 1234 E-mail: jeanette.verstappen@holland.sun.com Lammers van Toorenburg PR Ward van Beek Tel: 030 656 5070 E-mail: ward@lvtpr.nl

copyright © 1999 sun microsystems nederland bv, amersfoort. alle rechten voorbehouden.

Deel: ' Sun brengt nieuwe platte beeldschermen op de markt '