Sun en Cisco werken samen aan op IP gebaseerde Unified Communications-oplossing voor Service Providers

Amersfoort/Amsterdam, 7 oktober 1999 - Sun Microsystems en Cisco Systems werken samen aan de ontwikkeling van een end-to-end Unified Communications-oplossing voor service providers. Met deze gezamenlijke oplossing kunnen service providers (SP's) hun klanten onafhankelijk van plaats, tijd of device geconsolideerde voice-, fax- en e-mail-diensten aanbieden.

De basis voor deze oplossing is een open, op IP-standaarden gebaseerde infrastructuur voor carrier-grade-applicaties. Hiermee kunnen voice- en Internettoepassingen als unified messaging- en faxtoepassingen naadloos geïntegreerd worden. In samenwerking met system integrators en applicatieleveranciers willen Sun en Cisco mogelijkheden bieden voor toegang tot unified voicemail, e-mail en fax messaging via de telefoon, desktop en handheld-computer. Bovendien kunnen op basis van deze oplossing eenvoudig nieuwe toepassingen ontwikkeld worden. Cisco, Sun en de Sun/Netscape Alliance brengen deze oplossing via hun eigen direct- saleskanalen, resellers en system integrators op de markt. De gezamenlijke oplossing wordt tijdens Telecom '99 in Genève onder andere op de Sun-stand gedemonstreerd.

Een belangrijk onderdeel van de verdere uitbouw van de gezamenlijke Unified Communications-oplossing is verregaande samenwerking met de belangrijkste, wereldwijd opererende system integrators. In dat kader wordt ook bekendgemaakt dat Cap Gemini de eerste system integrator is die de integratie, implementatie en ondersteuning voor de nieuwe oplossing biedt.

"Cisco, Sun en de Sun/Netscape Alliance hebben veel ervaring op het gebied van IP- netwerkinfrastructuurtechnologie en kennen de behoeften van service providers", zegt Alain Gerset, Market Development Director bij Cap Gemini Telecom. "Door de combinatie van onze jarenlange ervaring met Unified Communications en deze nieuwe oplossing kunnen we een complete, betrouwbare en schaalbare oplossing bieden. Bovendien kunnen we deze oplossing snel en eenvoudig integreren en ondersteunen. Deze end-to-end-oplossing is een perfecte aanvulling op onze dienstverlening aan service providers die hun IP-netwerkinfrastructuur willen uitbouwen."

Met de gezamenlijke Unified Communications-oplossing kunnen service providers hun dienstverlening uitbreiden met aantrekkelijk geprijsde communicatiediensten via een open infrastructuur. De modulaire aanpak biedt SP's de mogelijkheid hun concurrentiepositie in de markt voor IP-diensten sterk te verbeteren door de total cost of ownership (TCO) terug te dringen en sneller nieuwe diensten op de markt te brengen. Verder is deze oplossing zowel horizontaal als verticaal schaalbaar, waardoor nieuwe e-commerce- en op IP gebaseerde toepassingen eenvoudig te beheren zijn.

Sun Microsystems

Sun Microsystems, opgericht in 1982, heeft met haar unieke visie 'The Network Is The Computer' een positie als marktleider veroverd op het gebied van hardware, software en diensten. De diensten richten zich op het realiseren van bedrijfsomvattende intranetten en het uitbreiden van de mogelijkheden van Internet. Sun behaalde een jaaromzet van bijna $ 11,5 miljard, en heeft kantoren in meer dan 150 landen. Op http://www.sun.nl is meer informatie over het bedrijf beschikbaar.

Over Cisco Systems

Cisco Systems, Inc (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. In Nederland is Cisco gevestigd in Amsterdam. Cisco heeft meer dan 17.000 werknemers en realiseerde in boekjaar 1999 een totale omzet van $ 12,15 miljard. Nieuws en informatie is beschikbaar op http://www.cisco.com.

All contents copyright © 1992--1999 Cisco Systems, Inc. Important Notices and Privacy Statement. Laatst gewijzigd op: 26 maart 1999.

Deel: ' Sun en Cisco werken samen aan Unified Communications '