Sun introduceert Netra ft 1800 Server voor uitzonderlijke systeembeschikbaarheid

Sun Microsystems introduceert de Netra fault tolerant (ft) 1800 Server. Deze server is een NEBS-gecertificeerd systeem dat volledig voldoet aan de hoge eisen van telecommunicatie-aanbieders voor Intelligent Network- en Advance Intelligent Network-applicaties (resp. IN AIN).

Enkele voorbeelden van dergelijke applicaties zijn signal control processing, alarmnummers als 112 en autorisatie- services. De nieuwe Netra ft 1800 Server biedt een grotere beschikbaarheid dan de in de markt bekende 'five nine availability' (99.999% beschikbaarheid). In de praktijk biedt Sun nu een geplande of ongeplande downtime van minder dan vijf minuten per jaar.

In tegenstelling tot de bestaande fouttolerante servers die ondersteund worden door bedrijfseigen besturingssystemen, werkt de Netra ft 1800 Server met Solaris, het open en robuuste besturingssysteem van Sun. Met Standard Solaris kunnen carriers of Network Equipment Providers (NEPs) applicaties ontwikkelen op elk Sun-werkstation of elke Sun-server en die vervolgens gebruiken op de Netra ft 1800 Server. Dit resulteert in een aanzienlijke kostenbesparing en een vermindering van de time-to-market voor nieuwe producten. Bovendien hoeft een nieuwe applicatie niet langer eerst gepoort en getest te worden, voordat deze op een fault tolerant-platform geïmplementeerd wordt. Deze tijdrovende en dure tussenstap is niet langer noodzakelijk.

copyright © 1999 sun microsystems nederland bv, amersfoort. alle rechten voorbehouden.

Deel: ' Sun introduceert nieuwe Netra ft 1800 Server '